خبرگزاری کار ایران

رقابت بیش از ۱۳ هزار کاندیدا در ششمین انتخابات شوراهای شهر و روستا در آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۲۹۶

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان شرقی از رقابت ۱۳ هزار و ۲۱۰ نفر در ششمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، مرتضی محمد زاده در گفت و گو با خبرنگاران  اعلام کرد: این رقابت ۲۸ خرداد در یک هزار و ۹۷۰ شهر و روستای استان برگزار می شود.

وی با اشاره به تبلیغات این دوره از  انتخابات شوراهای اسلامی از ۲۰ خرداد آغاز شده و تا ۲۷ خرداد ادامه دارد، خاطرنشان کرد: هرگونه تبلیغات در خارج از مهلت قانونی، تخلف محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: ابعاد بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر و روستاها نباید از ۷۰ در ۱۰۰ سانتی متر تجاوز کند و نامزدها می توانند فقط در جلوی ستادها از بنرهایی با ابعاد بزرگتر استفاده کنند.

محمدزاده اعلام کرد: قانونی بودن فعالیت ستادها منوط به کسب اجازه از فرمانداری ها است و هر نامزد می تواند یک ستاد به تفکیک خواهران و برادران داشته باشد و تجمعات هم باید با ۳۰ درصد اشغال و در محیط باز صورت بگیرد.

دبیر ستاد انتخابات استان تأکید کرد: تجمعات انتخاباتی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که قبل و بعد از مراسم در درب ورودی و خروجی ازدحام به وجود نیاید و زمان برگزاری مراسم بیشتر از دو ساعت نباشد.

وی اظهار داشت: فعالیت تبلیغاتی له یا علیه نامزدها از طریق صداوسیما، تریبون نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی داشته باشد و همچنین فعالیت انتخاباتی کارمندان و مدیران دستگاه‌های دولتی در ساعات اداری مجاز نیست.

محمدزاده ادامه داد: دایر کردن بیش از یک ستاد تبلیغاتی در هر شهر و یا مناطق شهرداری (در شهرهای بزرگ)  توسط داوطلبان با هر عنوان اعم از مردمی، توسط داوطلبان و طرفداران آنها مجاز نیست.

وی گفت: برگزاری راهپیمایی و تشکیل اجتماعات در میادین عمومی و پارک‌ها بدون کسب مجوز از وزارت کشور و استانداری و همچنین مراسم استقبال از کاندیداها، راه‌اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی و موارد مشابه مطلقاً ممنوع است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همراه با ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا و میان دوره ای مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه میانه، بیست و هشتم خرداد ماه امسال همزمان با سراسر کشور در آذربایجان شرقی برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز