خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنای آذربایجان‌ شرقی مطرح شد؛

تبیین برنامه‌ها و ارائه راهکار؛ حلقه گمشده نامزدهای ریاست جمهوری/ نباید با تعصب غیرمنطقی باعث شادی دشمنان شویم

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۲۹۴

رؤسای ستاد سه نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به کم و کاستی‌های موجود در جامعه به شرکت حداکثری در انتخابات 28 خرداد تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، تنور انتخابات همزمان با سراسر کشور با نزدیک  شدن به 28 خرداد در آذربایجان شرقی هم داغ تر می‌شود  و همانند کل کشور برخی کاندیداهای ریاست جمهوری در آذربایجان شرقی نیز با افتتاح ستاد فعالیت های خود را در استان آغاز کرده‌اند.                                  
رئیس ستاد انتخاباتی عبدالناصر همتی در آذربایجان‌شرقی انتخابات را نماد دموکراسی دانست و گفت: مردم با حضور پرشورشان در پای صندوق رای، مقهور صحنه‌آرایی نشوند و اراده خود را به نمایش بگذارند.

مسعود حسابگر با بیان این مطلب افزود: متاسفانه به خاطر برخی مسایل،  تنور انتخابات آن چنان که باید گرم نیست و شاهد سردی فضا و نابرابری انتخاباتی هستیم اما مردم ما آن قدر آگاه و فکور هستند که در نهایت حرف خود را با رای شان اعلام کرده و از انفعال و سستی بیرون می آیند.

وی در باره نقش نامزدها برای پرشور کردن انتخابات، گفت: نامزدهای ریاست جمهوری باید حرف شان را رک و بی پرده با مردم در میان بگذارند، وعده های پوچ و غیرمنطقی ندهند، شرایط کشور و محدودیت های کشور را در نظر گرفته و مطابق با وضع موجود و براساس واقعیات و بابرنامه حرف بزنند و مردم را ناامید نکنند.

حسابگر درباره نقش و حضور مردم در انتخابات خاطرنشان کرد: برخی مردم برای نشان دادن اعتراض خود به مشکلات موجود، گزینه عدم شرکت در انتخابات را انتخاب کرده اند اما از این افراد می خواهم مقهور صحنه آرایی قرار نگیرند چرا که قهر از صندوق رای، راه درستی نیست و مردم می توانند با حضور پرشورشان خواسته خود را به کرسی بنشانند.

                                                          تقویت جایگاه حکومت جمهوری اسلامی وظیفه همگان

مسئول ستاد مرکزی سیدابراهیم رئیسی در آذربایجان شرقی گفت: تقویت جایگاه حکومت جمهوری اسلامی وظیفه همگان است و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بیش از هر چیز باید به این موضوع توجه داشته باشند.

محمدیوسف شاکری اظهار کرد: در روزهای سرنوشت ساز جنگ به جز جنگ به چیز دیگری فکر نمی کردیم اکنون نیز در انتخابات هر کس به توان خود باید به تقویت جایگاه حکومت اسلامی کمک کند. 

وی هدف اصلی از برپایی ستادهای مردمی در آذربایجان شرقی را جلب مشارکت هر چه بیشتر مردم اعلام کرد و افزود: نباید با تعصب غیرمنطقی موجب شادی دشمنان شویم بلکه تمام جناج ها، رقبا و نامزدها نجابت خود را حفظ کنند تا موجب آزردگی مردم نشوند. 

وی همچنین با بیان اینکه تبریز و آذربایجان دارای جایگاه و عظمت تاریخی است، گفت: تبریز در طول تاریخ در زمینه‌های مختلف مثل هنر، معماری و فوتبال دارای سبک بوده و کانون صنعت کشور  است که این جایگاه باید احیا شود .

وی ادامه داد: ربع رشیدی به عنوان مجموعه آموزشی و دانشگاهی در بیش از ۷۰۰ سال قبل در تبریز فعالیت داشت بر این اساس عظمت تاریخی آذربایجان شرقی زبانزد است اما اکنون در شأن جایگاه واقعی خود قرار ندارد و باید ظرفیت های معطل مانده این استان فعال شود. 

شاکری افزود: برای تحقق این هدف در آذربایجان شرقی برنامه و اراده وجود دارد که مدون شده است به طور مثال با استفاده از ظرفیت های معدنی آذربایجان شرقی یا پرورش آرتمیای دریاچه ارومیه می توان ظرفیت های صادراتی بیشتر از نفت ایجاد کرد. 

                                                        مهم‌ترین وظیفه نامزدها تبیین برنامه ها و ارائه راهکار

مسئول ستاد انتخاباتی محسن مهرعلیزاده در آذربایجان‌شرقی نیز گفت: مهم‌ترین وظیفه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برای جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، تبیین برنامه‌ها و ارائه راهکارهای خود برای برون رفت از وضعیت فعلی است.

حسین آذرنیا ادامه داد: نامزدهای ریاست جمهوری همچنین برنامه های عملی خود را برای رفع دغدغه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مردم و رسیدن به حالت پایدار برای تامین رفاه مردم و تضمین معیشت آنان ارائه دهند.

وی یادآوری کرد: نامزدهای انتخاباتی باید نظرات خود را در عرصه های مختلف به صورت شفاف به مردم ارائه دهند تا مردم بتوانند با آگاهی کامل از نظرات و برنامه های آنان در انتخابات مشارکت کنند.

مسئول ستاد انتخاباتی محسن مهرعلیزاده در آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه یکی از اولویت های مهم مردم آذربایجان توجه به زبان ترکی است، گفت: با وجود اینکه نامزدهای انتخاباتی در سالیان گذشته شعارهایی برای توجه به این زبان داده اند ولی پس از اتمام انتخابات در عمل کاری انجام نداده اند.

آذرنیا با بیان اینکه محسن مهرعلیزاده برنامه جامعی برای رفع دغدغه های مردم در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد، ادامه داد:  برنامه‌هایی برای رفع تورم افسار گسیخته جامعه، ازدواج جوانان، مسکن، رفع موانع برای ورود ارز به داخل کشور، افزایش ارزش پول ملی، رشد اقتصادی، سیاست داخلی و خارجی و تعامل با دنیا و کشور داریم.


انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی و شهر ، روزجمعه 28 خرداد ماه به صورت سراسری وهمزمان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز