خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز در گفت و گو با ایلنا:

گاهی اوقات تریبون‌ها در اختیار افرادی است که از طرف مردم صحبت نمی‌کنند/ به عنوان شهردار اطلاعی از هزینه‌های پل کابلی شیراز ندارم+فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۲۴۴

شهردار شیراز با بیان اینکه مجموعه شهرداری معتقد است که ارقام بالای یک‌ پروژه، آن را مهم نمی‌کند، گفت: قطعا اثر گذاری و میزان استقبال مردم از پروژه‌ها میزان اهمیت پروژه‌ها را مشخص می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز حیدر اسکندرپور در گفت و گوی تفضیلی با  ایلنا به موضوعات متفاوت و عملکرد شهرداری شیراز در سه سال و نیم گذشته پرداخت و از موضع گیری‌های غیر کارشناسی بعضی از افراد صاحب تریبون در رابطه با اجرای پروژه‌های شهرداری گلایه کرد.

وی با بیان اینکه ایلنا یکی از رسانه‌های پر سابقه و پر تلاش در بخش اطلاع رسانی به شمار می‌رود، گفت: سابقه طولانی فعالیت این رسانه در حوزه کارگری باعث شده تا ایلنا بتواند نقش موثری را در احقاق حقوق کارگران کند.

شهردار شیراز افزود: هرچند امکان دارد که صدای بخش عظیمی از جامعه و کارگران به دلائل متفاوت به گوش مسئولان و متولیان امر نرسد اما فعالیت چنین خبرگزاری و رسانه‌هایی ارزشمند است.

شهرداری شیراز نگاه فلسفی به موضوع انسان محوری ندارد

شهردار شیراز با اشاره به اینکه شهرداری شیراز به هیچ وجه نگاه فلسفی به موضوع انسان محوری ندارد ادامه داد: قطعا دیدگاه شهرداری شیراز نسبت به موضوع انسان محوری تقدم پیاده بر سواره و تقدم انسان بر خودرو است به طوری که مدیریت شهری شیراز  تلاش می کند  فرصت‌های حضور شهروندان را  به صورت پیاده در شهر  فراهم کند.

اسکندر پور در ادامه با بیان اینکه تکمیل پروژه های نیمه تمام مدیریت شهری گذشته در دو سال نخست آغاز به کار شورا و شهرداری پنجم باعث شد تا کمتر فرصت پیدا کنیم به سراغ راه اندازی پروژه‌های انسان محوری حرکت کنیم، ادامه داد: شهرداری شیراز توانست از سال 99 پروژه‌های زیادی را با رویکرد انسان محوری در مناطق یازده گانه شیراز آغاز کند به طوری که شاهد افتتاح این پروژه ها هستیم.

شهردار شیراز با اشاره به استقبال خوب شهروندان از پروژه پیاده رو مصلی نژاد افزود: با توجه به اینکه مسافت این پیاده رو 300 الی 400 متر است اما حضور مردم باعث شده تا این مسیر مورد استقبال شهروندان قرار بگیرد.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه هزینه اجرا پروژه پیاده رو مصلی نژاد حدود 5 میلیارد تومان است افزود: بی شک استقبال مردم و شهروندان از این پیاده رو به مراتب خیلی بیشتر از پروژه های میلیاردی است که در سال های گذشته افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه مجموعه شهرداری همواره به دنبال افزایش ارتقای کیفیت زندگی برای شهروندان است گفت: حضور شهروندان در فضای عمومی شهر یکی از مهم ترین مولفه‌های کیفیت پروژه های شهرداری به شمار می رود این در حالی است که همواره تلاش کردیم با اقداماتی مانند ایجاد پیاده راه ها، پارک های سلامت، ایجاد مسیر دوچرخه سواری، تراموا و مترو کیفیت حضور شهروندان در فضای عمومی شهر را افزایش دهیم.

اطلاعی از هزینه راه اندازی و بهره برداری پل کابلی شیراز ندارم

شهردار شیراز در ادامه با بیان اینکه بنده به عنوان شهردار شیراز هنوز اطلاعی از هزینه راه اندازی و بهره برداری پل کابلی شیراز ندارم، بیان کرد: متاسفانه بعد از گذشت چند سال از راه اندازی پل کابلی، شهرداری شیراز نتوانسته هزینه بخشی از تملک ساختمان ها را به مالکان بپردازد.

اسکندرپور با بیان اینکه میزان ارقام املاک تملک شده برای راه اندازی پل کابلی بسیار بالا است افزود: جهت تملک خانه هایی که در مسیر پل کابلی تملک یا تخریب شدند بسیار زیاد است این در حالیست اعدادی که مطرح می شود بسیار متفاوت است و مسئولان همواره میزان بدهی را بین 400 تا 600 میلیارد تومان عنوان می کنند.

راه اندازی پل کابلی گره ترافیک شیراز را باز نکرد

شهردار شیراز با بیان اینکه هزینه تملک منازل اطراف پل کابلی چندین برابر هزینه اجرای این پروژه است ادامه داد: با توجه به رشد قیمت مسکن در سال های گذشته باعث شده تا بخشی از خانه های شخصی مردم تملک نشود و روز به روز قیمت آن ها افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه این سوال پیش می آید که راه اندازی پل کابلی تا چه اندازه توانسته مشکل ترافیک را حل کند، تصریح کرد: در این شرایط نیاز است تا افراد ضرورت اجرای راه اندازی پل کابلی را برای کارشناسان و متخصصان امر توضیح دهند.

اسکندر پور بر لزوم تاثیر گذاری پروژه های کوچک و کم هزینه مانند پیاده رو مصلی نژاد و پروژه بزرگ دیگری مانند پل کابلی تاکید کرد.

 تریبون ها در اختیار افرادی است که از طرف مردم صحبت نمی کنند

شهردار شیراز در ادامه با اشاره به اینکه گاهی اوقات بلندگو و تریبون در اختیار افرادی است که از طرف تمام اقشار مردم صحبت نمی کنند افزود: افرادی که همواره به بعضی از پروژه های شهری انتقاد دارند می توانند با یک نظر سنجی از مردم میزان استقبال شهروندان از پروژه های انسان محور و پیاده رو ها را ارزیابی کنند.

اسکندرپور با اشاره موافق نبودن با اجرای پروژه های شهرداری حق طبیعی افراد و نخبگان است گفت: اما متفاوت بودن افکار بعضی از جناح های سیاسی، اجتماعی و .... با رویکرد شهرداری امری طبیعی است.

منتقدین شهرداری فضا را به سمت تقابل پیش نبرند

اسکندرپور در ادامه با بیان اینکه نقد های برخی گروه ها نسبت به اجرای پروژه های شهرداری مطرح می شود باید علاوه بر منصفانه بودن باعث توقف پروژه ها نشود افزود: ذکر این نکته ضروری است که افراد منتقد باید در کنار نقد ها پیشنهاد های لازم را برای رفع و بهبودی این پروژه ها ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه طبیعی است افراد در آستانه انتخابات شورای شهر به نقد پروژه های شهرداری بپردازند افزود: اما بنده انتظار دارم که فضا را به سمت تقابل پیش نبرند.

شهردار شیراز تصریح کرد: تحت فشار قرار دادن دستگاه های نظارتی با هدف ایجاد توقف در پروژه های شهرداری به هیچ به صلاح مردم شیراز نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز