خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه در سفر به اصفهان مطرح کرد؛

امیدواری برای حل مشکل آب اصفهان در همین دولت/ پیگیری تفاهم سه جانبه برای استقرار منطقه دیپلماتیک در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۲۳۱

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: وزارت امور خارجه پیگیر حضور سرمایه گذاران خارجی علاقمند برای تکمیل هتل های مرکز همایش های اصفهان به عنوان مجموعه همایش های بین المللی در سطح منطقه خواهد بود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، محمد جواد ظریف، در بازدید از پروژه مرکز همایش های بین المللی اصفهان به همراه استاندار و شهردار اصفهان، با تشکر از اقدامات شهرداری اصفهان، اظهار کرد: اقدامات بسیار خوبی در اصفهان صورت گرفته است که امیدواریم مشکل آب هم به صورتی که منافع همه را در نظر بگیرد و حق مردم اصفهان هم در این زمینه رعایت شود در همین دولت حل و فصل شود و کار به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: میزان پیشرفت قابل توجه پروژه مرکز همایش‌های بین المللی اصفهان و بهره برداری از نمایشگاهی که یک نمایشگاه بین المللی آبرومند در شهر اصفهان به شمار می رود، نشان دهنده مدیریت بسیار خوب شهری و همت عالی دکتر نوروزی و حمایت استاندار و مجموعه شهرداری است.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه استفاده از سالن مرکز همایش های بین المللی، بسیار مهم است، تصریح کرد: با مجموعه هایی که در این پروژه در نظر گرفته شده است، می توان از این مکان به عنوان یک مجموعه همایش های بین المللی در سطح منطقه که مشابه آن را ندیدم و به مراتب از سالن مجمع عمومی سازمان ملل متحد زیباتر و مدرن تر است، استفاده کرد.

 امکانات جانبی مرکز همایش ها دقیق، به جا و استاندارد است

وی ادامه داد: امکانات جانبی این سالن بسیار برجسته و قابل استفاده است، پیش‌بینی‌هایی که برای احداث هتل ها و مرکز دیپلماتیک و مرکز تجارت جهانی، صورت گرفته بسیار دقیق، به جا و براساس استانداردهای جهانی بوده است.

ظریف با اشاره به اینکه امیدواریم ظرف چند هفته آینده تفاهم نامه ای با شهرداری و استانداری اصفهان برای استقرار منطقه دیپلماتیک در این مرکز امضا کنیم، گفت: باید در این مرکز، جاذبه هایی برای سفارت خانه‌های خارجی ایجاد شود تا حضور آنها یا به صورت استقرار دفاتر و یا به صورت کنسولگری با هماهنگی شورای تامین استان و سایر دستگاه ها، برقرار شود.

وی ضمن تقدیر از اقدامات بین المللی شهرداری، پروژه شهروند دیپلمات شهرداری را بسیار جذاب توصیف و اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با پیگیری، سرمایه‌گذاری برای احداث هتل‌های مرکز همایش‌های بین‌المللی را با طرف های خارجی علاقمند، به نتیجه برسانیم.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: ما یکی از دیپلمات های بسیار خوب‌مان را در اصفهان مستقر کرده ایم و به صورت ویژه از شهردار اصفهان برای اختصاص یک ساختمان درخور وزارت امور خارجه به دفتر وزارت خارجه در اصفهان تشکر می کنم.

پیگیری تفاهم سه جانبه برای استقرار منطقه دیپلماتیک در اصفهان

شهردار اصفهان در بازدید وزیر امور خارجه از مرکز همایش های بین المللی اصفهان،با درخواست از وزیر برای ایجاد ظرفیت مناسب برای بهره برداری از مرکز همایش های بین المللی اصفهان گفت: اصفهان با ظرفیت مرکز همایش ها می تواند به شبه پایتختی برای برگزاری مراسم بین المللی تبدیل شود.

 قدرت الله نوروزی  با قدردانی از حمایت های مداوم وزارت امور خارجه از مدیریت شهری اصفهان به خصوص در پیشبرد این پروژه اظهار کرد: با تکمیل این مجموعه دغدغه شهرداری از روز بعد از افتتاح در مورد بهره برداری از این مرکز خواهد بود.

وی افزود: در این مورد با حمایت شما جلساتی با سرمایه گذاران قطری برگزار شد که با بروز برخی مسائل در کشور، معادلات به هم خورد. بنابراین از شما درخواست داریم این مسئله را با وزیر امور خارجه یا سفیر قطر در ایران به عنوان یک ماموریت اصلی در رابطه با اصفهان مطرح کنید.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز