خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان:

۸۰۵ خانواده زیر پوشش کمیته امداد در استان همدان خانه دار شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۸۶۰

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: ۸۰۵ خانواده زیر پوشش این نهاد در طرح مسکن محرومان صاحب‌خانه شدند.

به گزارش ایلنا از همدان، پیمان ترکمانه با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه طرح مسکن محرومان بین سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن و استانداری همدان بیان کرد: طرح مسکن محرومان از اواسط سال گذشته آغاز و طبق هماهنگی به عمل آمده با اداره‌کل بنیاد مسکن استان، یک‌هزار و ۲۸۷ نفر از مددجویان دارای مسکن غیر مقاوم روستایی به بنیاد مسکن جهت استفاده از ظرفیت تفاهم‌نامه مسکن محرومان معرفی شدند.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته، ساخت ۸۰۵ واحد مسکن انجام یا در حال تکمیل است و امیدواریم تا پایان شهریورماه امسال یک‌هزار نفر از مددجویان روستایی در قالب این طرح صاحب‌خانه شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان همدان با اشاره به پرداخت ۱۰۵ میلیون تومان تسهیلات ساخت به هر واحد مسکونی، اظهار داشت: مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه بلندمدت، ۳۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض از سوی بنیاد مسکن و ۲۵ میلیون تومان نیز از سوی کمیته امداد به خانواده‌های تحت حمایت در این طرح پرداخت می‌شود.

وی افزود: با توجه به افزایش بی‌سابقه قیمت مصالح ساختمانی، تلاش کرده‌ایم با مدیریت در متراژ ساخت و محدود شدن زیربنا به ۵۰ تا ۶۰ متر مربع از نیمه تمام باقی ماندن واحد‌ها جلوگیری شود.

ترکمانه ادامه داد: در حال حاضر تعداد خانواده‌های روستایی دارای مسکن غیر مقاوم جامانده از برنامه ساخت مسکن امداد، ۶۱۴ نفر است که ۳۰۰ خانواده  بدون زمین و مسکن و ۳۱۴ نفر در حال تشکیل پرونده برای ساخت مسکن هستند.

وی با اشاره به ۲ هزار و ۸۵۹ مورد خدمت جانبی مسکن در قالب تعمیرات و کمک تکمیلی مسکن ارائه شده به مددجویان در سال ۹۹ بیان کرد: در این زمینه بیش از ۲۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان تعداد خانواده‌های مستأجر در استان همدان را ۵ هزار و ۶۷۰ خانوار عنوان کرد و ادامه داد: مسکن از پرهزینه‌ترین خدماتی است که به مددجویان ارائه می‌شود و ما تلاش می‌کنیم با کمک مردم خیر و نیکوکار و هم‌افزایی نهادها، بار سنگین مسکن را از دوش نیازمندان برداریم.

وی مبلغ مساعدت بلاعوض خیرین و سایر ارگان‌ها طی در سال گذشته را ۷ میلیارد و ۶۸ میلیون تومان اعلام و ابراز امیدواری کرد: در کنار حمایت‌های دولت و با مشارکت و همدلی هرچه بیشتر آحاد مردم نوع‌دوست و مسوولان بتوانیم زمینه رفع مشکل مسکن خانوار‌های نیازمند در استان همدان را فراهم کنیم.

ترکمانه گفت: نیکوکاران می‌توانند به منظور مشارکت در برنامه‌های تامین مسکن برای مددجویان، از طریق مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد در سراسر استان همدان اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز