خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه:

۵ درصد تخلیه و بارگیری کالا در مجتمع بندری آستارا انجام می شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۷۹۰

معاون وزیر راه با اشاره به عدم وجود محدودیت برای بهره گیری از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی آستارا، گفت: ۵ درصد تخلیه و بارگیری کالا بنادر شمال کشور در مجتمع بندری آستارا انجام می شود.

به گزارش ایلنا از آستارا، محمد راستاد در جمع خبرنگاران در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا با تاکید بر اینکه تمام تشریفات قانونی تبدیل بندر آستارا به منطقه ویژه اقتصادی انجام شده است، اظهار کرد: در این منطقه هیچ محدودیتی در بهره‌گیری از مزایا و تسهیلات قانونی وجود ندارد.

وی افزود: در حال حاضر ۵ درصد از تخلیه و بارگیری کالاها در بنادر شمالی کشور به مجتمع بندری آستارا اختصاص دارد و این بندر مهم شمال کشور رشد قابل توجهی را شاهد ا ست.

راستاد با بیان اینکه در منطقه ویژه اقتصادی آستارا امکان واردات کالا بدون محدودیت وجود دارد، اضافه کرد: بندر آستارا به عنوان یک بندر بازرگانی با بهره گیری از مزایای قانونی منطقه ویژه اقتصادی می‌تواند در فرایند ورود و خروج کالا اعم از واردات مواد اولیه و صادرات محصولاتی که ارزش افزوده روی آن ایجاد شده است نقش آفرینی کند.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی، تصریح کرد: بر اساس قانون محدوده مناطق ویژه اقتصادی جز قلمرو گمرکی محسوب نمی‌شوند و امکان واردات کالا در آنها بدون محدودیت وجود دارد.

وی، ادامه داد: عمده بنادر تجاری کشور ما مناطق ویژه اقتصادی بوده و معافیت‌های مالیاتی در مناطق ویژه اقتصادی به توسعه بنادر در افزایش و جذب سهم بازار حمل و نقل دریایی در کشور کمک ویژه ای می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز