خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهوری؛

عملیات احداث تصفیه خانه فاضلاب صومعه سرا آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۷۸۷

عملیات احداث تصفیه خانه فاضلاب شهرستان صومعه سرا به صورت EPC با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهوری آغاز شد.

به گزارش ایلنا از صومعه سرا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان در مراسم آغاز عملیات احداث تصفیه خانه صومعه سرا با بیان اینکه، این پروژه از چند نظر حائز اهمیت است، اظهار کرد: جلوگیری از ورود فاضلاب به تالاب انزلی مهم‌ترین مزیت اجرای این پروژه است.

سید محمد حسینی با بیان اینکه تالاب انزلی در سطح بین المللی جایگاه خاصی دارد و اجرای این پروژه برای جلوگیری از ورود فاضلاب به این تالاب اتفاق خوبی است، افزود: شش هزار و ۳۵۰ متر مکعب در شبانه روز فاضلاب در فاز نخست این پروژه تصفیه خواهد شد.

مدیر عامل آب و فاضلاب گیلان در ادامه با اشاره به اینکه در فاز دوم این ظرفیت به بیش از ۱۲ هزار متر مکعب خواهد رسید، گفت: در مجموع فاز اول و دوم اجرای این طرح بیش از ۱۲۰ هزار نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی به پیشرفت فیزیکی ۳۷ درصدی این پروژه اشاره و اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته این طرح طی دو سال و نیم اجرایی و بهره برداری و هزینه آن ۱۰۳ میلیارد تومان برآورد شده است.

حسینی با بیان اینکه این پروژه به صورت epc ساخته می‌شود، ادامه داد: در مجموع دو پروژه تصفیه خانه‌ای دیگر نیز در حال حاضر در آستارا و انزلی در حال اجرا است که با بهره برداری از آنها گام مؤثری در حفظ محیط زیست برداشته خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز