خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار البرز خبر داد:

رقابت انتخاباتی بین ۳هزار و ۴۵۵ نامزد برای ۹۱۲ کرسی شورای شهری و روستایی در استان

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۶۰۲

رئیس ستاد انتخابات البرز با بیان اینکه ۳هزار و ۴۵۵ نامزد شورای شهر و روستا در استان البرز تایید صلاحیت شدند، گفت: از این تعداد ۳۰۱۰ آقا و ۴۴۵ خانم برای تصاحب ۹۱۲ کرسی شورای شهر و روستا، رقابت می کنند و از این تعداد ۱۱۴ نفر به عنوان شورای شهر و مابقی به عنوان شورای روستایی انتخاب خواهند شد.

به گزارش ایلنا از البرز، نورمحمد فردی با اشاره به برگزاری انتخابات شورای شهر و روستا در استان البرز، اظهار داشت: در دوره ششم شورای شهر و روستا، رقابت تنگاتنگ بین ۳هزار و ۴۵۵ نامزد انتخاباتی ادامه دارد که از این تعداد ۳هزار و ۱۰ نفر معادل ۹۰ درصد آقایان و ۴۴۵ نفر معادل ۱۰ درصد خانم ها هستند.

وی تصریح کرد: در مجموع رقابت و تلاش برای تصاحب ۹۱۲ کرسی شورای شهر و روستا را دارند که از این تعداد ۱۱۴ نفر به عنوان شورای شهر و مابقی به عنوان شورای روستایی انتخاب خواهند شد.

وی افزود: بر اساس قانون نامزدهای شورای شهر می توانند در هر منطقه شهرداری فقط یک ستاد تبلیغات انتخابات برای ساماندهی فعالیت‌های تبلیغاتی خود و طرفدارانشان دایر کنند.

وی با بیان اینکه برگزاری تجمع انتخاباتی در محیط‌های سربسته ممنوع است، افزود: مدت فعالیت تبلیغاتی انتخابات در شوراهای  ۸ روز قبل از اخذ رای آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از روز رای گیری یعنی روز پنجشنبه ۲۷خرداد ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان البرز تصریح کرد:  انتشار اعلام نظر شخصیت ها بدون ذکر عنوان و مسئولیت آنان مجامع احزاب و گروه‌های مجاز در تایید نامزد انتخاباتی با ارائه مستندات و مدارک کتبی اشکالی ندارد.

فردی درباره محل برگزاری تجمع انتخابات و سخنرانی نامزدها در فضای باز تصریح کرد: محل برگزاری تجمع انتخاباتی و سخنرانی نامزدها در فضای باز مانند استادیوم رو باز و فضای باز مدارس و مراکز آموزش عالی و سایر مراکز مربوط به سازمان ها مطابق با شیوه نامه های وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و با رعایت پروتکل های بهداشتی بلامانع است.

معاون استانداری البرز ادامه داد: رعایت فاصله مناسب بر اساس ۸ متر مربع فضای باز برای یک نفر، رعایت سقف شرکت‌کنندگان به میزان حداکثر ۳۰ درصد ظرفیت فضای در نظر گرفته شده که تمام شرکت کنندگان ملزم به استفاده از ماسک باشند. همچنین زمان برگزاری مراسم حداکثر باید برای دو ساعت برنامه‌ریزی شود در هر صورت رعایت دستور العمل های بهداشتی ابلاغ شده در خصوص تجمعات الزامی است.

وی تصریح کرد: استفاده از هرگونه تابلو و پلاکارد و غیره در محل ستاد تبلیغات انتخابات  تبلیغاتی نامزدها بلامانع است. 

معاون استاندار البرز گفت: نصب پوستر و عکس تبلیغاتی نامزدها بر روی اماکن صنفی خصوصی ساختمان ها و بدنه  خودروهای شخصی با کسب اجازه از مالک و در مهلت قانونی اشکالی ندارد. 

وی افزود: البته به استناد قانون نوشتن و یا اظهار مطالب خلاف واقع و همچنین اعلام نظر شخصیت ها در تایید نامزدها با ذکر عنوان و مُسئولیت آنان خلاف است. 

فردی تصریح کرد:  استفاده از وسایل و امکانات وزارتخانه ها،  ادارات ، شرکت‌های دولتی،  موسسات وابسته به دولت و شهرداریها و شرکت ها و سازمان های وابسته به آن ها و نهادها و موسساتی که از بودجه عمومی به هر میزان استفاده کنند و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات غیرقانونی است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار البرز تصریح کرد:  مراسم استقبال از کاندیداها، راه اندازی کاروان تبلیغاتی و مراسم مشابه مطلقا ممنوع است.

وی همچنین اضافه کرد:  دایر کردن بیش از یک ستاد تبلیغات با هر عنوان و غیره در هر منطقه شهرداری توسط نامزدها و طرفداران ممنوع است و بر اساس مصوبات هفتاد و نهمین جلسه ستاد کرونا برگزاری سخنرانی یا تشکیل اجتماعات در شهرستان بدون دریافت مجوز از مراجع ذیصلاح خلاف قانون است.

وی افزود: هرگونه تجمع انتخاباتی، مراسم سخنرانی،  گفتگو و مناظره در مکان های سربسته از قبیل مساجد،  سالن های اجتماعات،  تالارهای پذیرایی و سالن های ورزشی ممنوع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز