خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل:

صدور 626 اخطاریه زیست‌محیطی در استان/ محیط‌زیست شهری در اردبیل ایده‌آل نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۵۹۲

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: از سال گذشته تا کنون هزار و 878 مورد پایش زیست محیطی در استان انجام شده که از این تعداد 626 مورد منجر به صدور اخطاریه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید شهند ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته محیط زیست برگزار شد عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان حفاظت محیط زیست، ایجاد حساسیت و جلب توجه مردم به اهمیت محیط زیست و ضرورت حفظ و نگهداری از آن برای نسل های آینده است.

وی حافظت از محیط زیست را وظیفه ای همگانی عنوان کرد و افزود: حفظ و نگهداری از محیط زیست امری است که بدون مشارکت جدی دستگاه‌های اجرایی و همکاری مردم میسر نخواهد شد.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان اردبیل اهداف سازمان را همسو با توسعه و پیشرفت قلمداد کرد و گفت: سخت گیری ها و ملاحضات زیست محیطی در جهت هدایت توسعه برای کاهش آسیب به محیط زیست است.

صدور 626 اخطاریه زیست‌محیطی در استان/ محیط‌زیست شهری در اردبیل ایده‌آل نیست

شهند افزود: با توجه به اینکه سالانه حدود یکصد میلیون نفر به جمعیت جهان افزوده می شود، لذا در کنار تامین خوراک، پوشاک و سایر نیازهای بشری نباید از حفظ محیط زیست غافل باشیم چرا که در صورت آسیب دیدن این گنج گرانبها، آیندگان با مشکلات عدیده ای روبرو خواهند بود.

وی گفت: در حال حاضر 4 منطقه حفاظت شده، 2 اثر طبیعی ملی و تالاب ها را در استان تحت حفاظت داریم که جمعا مساحت 180هزار هکتار از اراضی استان را شامل می شود.

شهند گفت: از سال گذشته تا کنون یک هزار و 878 مورد پایش زیست محیطی از صنایع، فاضلاب شهری، مراکز معاینه فنی خودروها، پسماند و نظایر آن در استان انجام شده که از این تعداد 626 مورد منجر به صدور اخطاریه شده است.

شهند با اشاره به وضعیت ضعیف فاضلاب شهری بیان کرد: با رایزنی های انجام شده و مصاعدت های استاندار اردبیل مقرر شده اعتبارات لازم برای توسعه فاضلاب شهری در استان تامین شود تا چاه های فاضلاب با نفوذ به آب های زیرزمینی سلامت آیندگان را تهدید نکند.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا مبنی بر عملکرد شهرداری در قبال حفظ محیط زیست شهری بیان کرد: در خصوص محیط زیست شهری تا ایده آل شدن فاصله بسیاری داریم و باید شهرداری و نهادهای مرتبط با محیط زیست شهری تعامل خود را با سازمان محیط زیست بیشتر کنند.

وی افزود: یکی از معضلات مهم و 25 ساله در اردبیل، مشکل محل دفن پسماند شهری بود که باعث وارد آمدن خسارات زیست محیطی بسیاری شده بود؛ خوشبختانه با همکاری استانداری و دادستان اردبیل این مشکل تا 85 در صد رفع شده و در جهت جلوگیری از جاری شدن شیرآبه و مفوذ آن به زمین یک حوضچه ایجاد شده و امیدواریم مشکلات این مکان با همکاری بیشتر شهرداری و مسئولین استانی به صورت 100 درصدی حل شود.

شهند گفت: حفظ محیط زیست شهری بر عهده شهرداری است و برای ایده آل شدن کار زیادی لازم است که این مهم بدون همکاری دستگاه ها و مشارکت مردم راه بجایی نخواهد برد و محیط زیست ناسالم شهری تهدیدات بسیاری را در سلامتی مردم خواهد داشت.

وی با گلایه از معضل فاضلاب در شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل اذعان کرد: با توجه به اینکه شهرک شماره 2 اردبیل بزرگترین شهرک صنعتی استان است، عدم مدیریت صحیح فاضلاب تولیدی در این شهرک به معضلی بزرگ و تهدیدی جدی برای محیط زیست تبدیل شده است.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان اردبیل افزود: با پیگیری های انجام شده مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب صنعتی در این شهرک در حال اجرا است و خوشبختانه از پیشرفت 70 درصدی برخوردار بوده و امیدواریم تا هفته دولت تکمیل و به بهره برداری برسید.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز