خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی خبرداد:

تکمیل خط آهن تبریز- جلفا- نخجوان

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۵۳۰

وزیر راه و شهرسازی از تصمیم این وزارتخانه برای تکمیل خط‌آهن تبریز- جلفا- نخجوان و اتصال آن به روسیه خبر داد و بر بهسازی و نوسازی پایانه مرزی جلفا برای تسهیل تردد در این نقطه مرزی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از جلفا، محمد اسلامی در حاشیه بازدید از پایانه مرزی جلفا به همراه استاندار آذربایجان شرقی و مسئولان محلی، با اشاره به ظرفیت‌های بالای این پایانه برای توسعه روابط با همسایگان، بر لزوم بهسازی و نوسازی آن برای ارائه خدمات بهتر و باکیفیت‌تر به مردم و تسهیل تردد در بخش‌های مسافری و خودرویی تأکید کرد و تحقق این مهم را نیازمند هم‌افزایی نهادهای مسئول دانست.

وی در جریان حضور در پایانه مرزی جلفا، با معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان دیدار و درباره زمینه‌های توسعه همکاری دوجانبه گفت‌وگو کرد.

اسلامی در این دیدار  گفت:  ایران احترام و اعتقاد ویژه‌ای به ارتقای روابط با کشورهای همسایه به خصوص جمهوری آذربایجان دارد و پیشینه تاریخی و فرهنگی مشترک و اراده رهبران دو کشور، تلاش برای گسترش روابط دوجانبه را چند برابر می‌کند.

وی افزود: دیدار امروز به منظور ارزیابی مشترک از فرصت‌های توسعه تبادلات و زیرساخت‌های حمل‌ونقل برای ایجاد قابلیت همکاری‌های تجاری و لجستیکی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به تحولات اخیر منطقه و تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین روسیه، آذربایجان و ارمنستان، محور راه‌آهن تبریز- نخجوان به سمت آذربایجان و روسیه را فعال می‌کنیم که ظرفیت‌های تجاری دو کشور و کشورهای منطقه را گسترش دهد.

وزیر راه و شهرسازی  با بیان اینکه ایران و جمهوری آذربایجان فرصت‌های متنوع و بی‌شماری برای همکاری دارند، گفت: تلاش برای تحقق این فرصت‌ها از علاقمندی‌های دو طرف است.

وی با اشاره به این‌که عصر امروز برای دیدار با مقامات جمهوری آذربایجان به باکو سفر می‌کنم، افزود: امیدوارم این سفرها بتواند نقطه عطفی برای شناسایی کاستی‌ها و فرصت‌های مشترک سرمایه‌گذاری باشد و باید از این فرصت‌ها و مذاکرات استفاده کنیم.

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با تأکید بر این‌که در حال حاضر هیچ خط قرمزی برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران از سوی کشورش وجود ندارد، افزود: مناسبات ایران و آذربایجان در سطح بسیار بالایی قرار دارد و این روابط در سال های اخیر رو به گسترش بوده است.

شاهین مصطفی‌اف اظهار داشت: ایران کشور دوست و همسایه ما است و برای افزایش تبادلات اراده رهبران دو کشور بسیار مهم بوده و پیام های روشنی دارد.

وی با ابراز خرسندی از جشن ۵۰ سالگی بهره‌برداری از سد ارس بین دو کشور ایران و آذربایجان، یادآور شد: این جشن برای جهان پیام‌های روشنی داشت و در دنیای امروز که بسیاری از کشورها بر روی مساله آب نزاع و اختلاف دارند، ما با ایران روابط دوستانه داریم.

مصطفی‌اف از حمایت‌های بی‌دریغ ایران از جمهوری خودمختار نخجوان قدردانی کرد و  گفت: امروز شاهدیم که در حوزه انرژی، گاز و راه‌سازی ایران از ما حمایت کرده و اراضی ما را به هم پیوند داده است.

وی با اشاره به اینکه دیدار با وزیر راه و شهرسازی ایران زمینه‌های همکاری را بیش از پیش جلو خواهد برد، اظهار کرد: در این رابطه اهداف مشترکی را پیگیری می‌کنیم  تا موانع توسعه روابط را برداریم.

گفتنی است، وزیر راه و شهرسازی پس از بازدید از پایانه مرزی جلفا و زیرساخت‌های حمل‌ونقل در نوار مرزی ایران و آذربایجان، جلفا را به مقصد باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان ترک می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز