خبرگزاری کار ایران

استقبال از متقاضیان تاسیس گلخانه در فارس

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۵۱۰

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس تاسیس گلخانه و ترویج کشت در این قالب را با توجه به مشکلات آب، یکی از راهکارها دانست و گفت: این سازمان از متقاضیان تاسیس گلخانه استقبال می‌کند.

به گزارش ایلنا و به نقل از  روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، احمد طمراسی افزود:‌ به منظور اقتصادی کردن کشاورزی در محدودیت های شرایط آب و هوایی و به ویژه آب در استان فارس، ناگزیر به حرکت به سمت شرایط متراکم تولید و افزایش تولید در واحد سطح هستیم.

وی در حاشیه جلسه ستاد ویژه توسعه گلخانه های استان فارس اضافه کرد: گلخانه ها در این استان از نظر شرایط اقلیمی مناسب، نزدیکی به بازار مصرف و تخصص و تجربه خوبی که کشاورزان ما در این زمینه دارند، دارای مزیت‌های بالایی هستند.

طمراسی گفت: پروژه‌های گلخانه‌ای به صورت بافت‌هایی که مدیریت شرایط اقلیمی در آن قابل کنترل باشد یکی از مزیت‌ها و فرصت‌های جدیدی است که در  دستور کار وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه در سال جاری توسعه کشت در محیط‌های کنترل شده در سطح ۳۷۰ هکتار در دستور کار قرار دارد، افزود: البته بدون محدودیت از سرمایه‌گذاری در این زمینه استقبال می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه در نشست ستاد ویژه توسعه گلخانه‌های استان فارس، به منظور تسهیل سرمایه گذاری در این زمینه تصمیمات خوبی گرفته شد، ابراز کرد: استفاده از ظرفیت‌های آب شیرین کن در مجموعه ها، شرایطی که حوزه‌های عوارض ساخت و ساز گلخانه را در بر می گیرد و موضوعات مربوط بررسی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز