خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان خبرداد:

جلوگیری از اضافه برداشت ۲۹۲ میلیون مترمکعب از منابع آب زیرزمینی

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۴۹۹

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: با انسداد ۴ هزار و ۷۱۷ حلقه چاه غیر مجاز در استان از اضافه برداشت ۲۹۲ میلیون مترمکعب آب جلوگیری شده است.

به گزارش ایلنا از همدان، منصور ستوده بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح تعادل بخشی آب از سال ۹۳ تاکنون، ۴ هزار و ۷۱۷ حلقه چاه غیر مجاز در استان همدان برای جلوگیری از اضافه برداشت ۲۹۲ میلیون مترمکعب آب پر و مسدود شده است.

وی ادامه داد: بیشترین تعداد چاه‌های پر شده در شهرستان‌های کبودراهنگ با ۱۴۰۳ حلقه چاه و شهرستان رزن با ۷۶۳ حلقه چاه بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی تاکنون ۳ هزارو ۱۸۸ پروانه بهره برداری چاه‌های مجاز در استان همدان اصلاح و تعدیل شده است، اظهار داشت: این روند با سرعت در حال اجرا است و با این اقدام  تا کنون بیش از ۱۴۱ میلیون مترمکعب در برداشت از منابع آب زیرزمینی صرفه جویی شده است.

ستوده ابراز داشت: از ابتدای امسال نیز تعداد ۱۳۴ پروانه بهره برداری چاه‌های مجاز با صرفه جویی بیش از ۶ میلیون متر مکعب اصلاح و تعدیل شده است.

وی  گفت: وضعیت منابع آبی استان نسبت به سال‌های گذشته با کاهش جدی مواجه شده و صرفه‌جویی برای جلوگیری از بروز بحران کم آبی ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز