خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان اعلام کرد؛

آغاز مرحله پنجم ثبت نام مسکن ملی در استان همدان

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۴۹۰

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: پنجمین مرحله ثبت‌نام طرح مسکن ملی در این استان از ساعت ۱۲ امروز چهارشنبه آغاز شد و به مدت یک هفته ادامه دارد.

به گزارش ایلنا از همدان، داریوش حسینی افزود: در این دوره از ثبت نام مسکن ملی، از ظرفیت بیشتر شهرهای استان استفاده شده است و متقاضیان مسکن ملی در شهرهای کوچک استان نیز می توانند در این طرح ثبت نام کنند.

وی اظهار داشت: در این مرحله از ثبت نام متقاضیان ۱۰ شهر استان می توانند با مراجعه به سامانه این طرح، درخواست خود را ثبت کنند.

حسینی عنوان کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی www.tem.mrud.ir شرط‌های نام‌نویسی در این طرح را مطالعه و نسبت به ثبت نام و بارگذاری مدارک خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: در این مرحله ثبت نام در شهرهای رزن، دمق، کرفس، فامنین، قهاوند، کبودراهنگ، گل‌تپه، فیروزان، برزول و مریانج در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان تصریح کرد: متاهل بودن، نداشتن خانه توسط خود و همسر، خانه اولی بودن، پنج سال سکونت در شهر مورد نظر، سبز بودن فرم «ج» آن‌ها (استفاده نکردن از تسهیلات و یارانه‌های ارگان‌های دولتی) و داشتن ۳۵ سال سن برای دختران خود سرپرست، از شرط‌های لازم ثبت‌نام متقاضیان در این طرح است.

وی تاکید کرد: در چهار مرحله گذشته، نزدیک به ۲۵ هزار متقاضی استان همدان در سامانه این برای طرح مسکن ملی اقدام کردند.

حسینی ادامه داد: با بررسی و پالایش مدارک ۱۸ هزار تن از متقاضیان، شرایط ثبت نام ۱۲ هزار تن از واجدین شرایط محرز و برای واریز وجه اولیه به آن ها اطلاع رسانی شد.

وی ادامه داد: در مجموع نزدیک به ۶ هزار و ۲۰۰ متقاضی با افتتاح حساب، وجه اولیه این طرح به مبلغ ۴۰ میلیون تومان را واریز کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: متقاضیانی که وجه اولیه را واریز نکردند از همه مراحل ثبت نام حذف و در مراحل بعدی دوباره می توانند ثبت نام کنند.

حسینی خاطر نشان کرد: چهار هزار و ۸۰۰ متقاضی تایید شده در شهر همدان مبلغ اولیه را واریز کردند و برای یک هزار و ۳۰۰ تن از آن ها زمین تعیین شده است.

وی افزود: زمین های تعیین شده برای این تعداد از متقاضیان در مناطق کوی شهید بهشتی، شهرک مدنی و شهرک فرهنگیان واقع شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان اظهار داشت: برای نزدیک به سه هزار و ۵۰۰ متقاضی در استان همدان کمبود زمین داریم که با تصویب طرح گسترش شهر، برای این تعداد نیز زمین تامین می شود.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ همدان با وسعت نزدیک به ۲۰ هزار کیلومتر مربع، حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن جمعیت دارد.

تراکم نسبی ۸۸ نفر در هر کیلومتر مربع، استان همدان را در ردیف یکی از پرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار داده‌است.

تراکم بالای جمعیت در همدان موجب شده تا قیمت مسکن در این شهر نسبت به سایر شهرهای کشور بالاتر باشد.

فرصت ثبت‌نام در مرحله سوم از ۱۸ دی ماه ۱۳۹۹ آغاز شد و پنجشنبه (۲۵ دی ماه) به پایان رسید. مرحله چهارم نام‌نویسی از امروز ۱۹ خرداد آغاز شده و تا روز ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ (به مدت یک هفته)  ادامه دارد. آخرین بار در دی‌ماه سال گذشته امکان ثبت‌نام مسکن ملی فراهم شده بود.

دی ماه سال ۱۳۹۸ عملیات اجرایی طرح اقدام ملی و تولید مسکن در شهرهای استان همدان آغاز شد.

وزارت راه و شهرسازی پیشتر اعلام کرده بود که متقاضیان بدحساب که اعتبار اولیه را به حساب واریز نکردند، از پروژه های مسکن ملی حذف و امکان ثبت نام‌ مجدد برای سایر افراد فراهم خواهد شد.

این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود که به‌تازگی این رقم به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

آورده متقاضیان در مرحله نخست حدود ۴۰ میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در استان همدان بر اساس آخرین برآورد از هزینه‌های تابستان ۱۳۹۹ به متری سه میلیون تومان می رسد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز