خبرگزاری کار ایران

سطح زیر کشت محصولات زراعی چوار کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۴۲۸

مدیر جهاد کشاورزی چوار با اشاره به تشدید خشکسالی و کاهش بارش‌ها و منابع آبی گفت: سطح زیر کشت محصولات زراعی امسال در این شهرستان ۸۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایلنا، مراد غلامحسینی گفت: شهرستان چوار دارای ۱۸ هزار هکتار زمین دیم و ۴۰۷ هکتار زمین آبی است که از این میزان امسال ۲ هزار هکتار زیر کشت گندم، چهار هزار هکتار کشت جو، ۵۰۰ هکتار نخود و ۳۵۰ هکتار نیز زیر کشت عدس رفت.

وی افزود: بر اساس پیش بینی‌ها در هر هکتار کشت گندم و جو هر کدام به ترتیب یک و نیم و یک تن قابلیت برداشت داشت که با توجه به کاهش بارندگی و خشکسالی سطح زیر کشت این محصولات کاهش چشمگیری داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی چوار اضافه کرد: در سال‌های اخیر صنایعی که بیشترین وابستگی را به مواد اولیه خارجی داشته اند دچار رکود و زیان بسیاری شده‌اند، اما حوزه کشاورزی از این قاعده مستثنی بوده و تاثیر کمتری از تحریم‌ها داشته است.

غلامحسینی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت کشاورزی منطقه می‌تواند نقش اساسی در توسعه شهرستان ایفا کند، به طوری‌ که در سال‌های گذشته با استفاده از خلاقیت و تلاش کشاورزان در زمینه تامین منابع غذایی کمترین دغدغه را داشته‌ایم و نیز زمینه اشتغال تعداد زیادی از جوانان منطقه در این حوزه فراهم شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز