خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور خبر داد؛

تولید ۱۷۰۰ تن پیله‌تر ابریشم در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۰۹۹

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به آغاز خرید پیله تر ابریشم در استان گیلان، گفت: پیش بینی شده امسال یکهزار و ۷۰۰ تن پیله تر در کشور به ارزش ۲۵۵ میلیارد تومان تولید شود.

به گزارش ایلنا از رشت، عدیل سروی زرگر با اشاره به اینکه از امروز برداشت پیله تر ابریشم در استان گیلان آغاز شده است، اظهار کرد: بر اساس پیش بینی‌ها امسال ۵۵۰ تن پیله تر ابریشم در استان گیلان تولید می‌کند.

وی همچنین به خرید پیله تر ابریشم اشاره کرد و گفت: خرید پیله تر ابریشم از امروز در شهرهای لنگرود، فومن، شفت، صومعه سرا آغاز شده است.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور در ادامه با بیان اینکه ۱۹ مرکز توسعه نوغانداری در گیلان امسال حدود ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در استان توزیع کردند، افزود: این میزان بین ۹ هزار و ۲۰۰ نوغاندار گیلانی توزیع کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هر کیلو پیله تر در بازار بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تن خرید و فروش می‌شود، ادامه داد: با توجه به آغاز خرید پیله تر پنج مرکز تعاون روستایی در استان گیلان نیز آماده خرید توافقی پیله‌ها از نوغانداران هستند.

سروی زرگر لنگرود را قطب تولید پیله تر در استان گیلان عنوان کرد و افزود: بیشترین میزان خرید تخم نوغان نیز با چهار هزار و ۲۰۰ جعبه مربوط به همین شهرستان است.

وی اضافه کرد: رشت، بندرانزلی، شفت، فومن، صومعه سرا، شلمان، رضوانشهر، ماسال، املش، تالش، رودبار و آستانه اشرفیه از شهرستان‌های نوغان کار گیلان هستند.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور اعلام کرد: امسال هزار و ۷۰۰ تن پیله‌تر ابریشم به ارزش تقریبی ۲۵۵ میلیارد تومان در کشور تولید شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز