خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات استان خبر داد:

رقابت 5524 نفر بر سر کرسی های شوراهای شهر و روستا در مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۰۱۹

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی و رئیس ستاد انتخابات استان گفت: 5524 نامزد در انتخابات پیش رو بر سر کرسی های شوراهای شهر و روستای استان با یکدیگر رقابت می کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهروز اکرمی در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران، افزود: از این تعداد رقابت 4 هزار و 775 نامزد برای تصاحب کرسی‌های شوراهای روستایی است. همچنین 749 نفر از نامزدهای حاضر در انتخابات این دوره از شوراهای استان برای حضور در شوراهای شهری رقابت می‌کنند.

وی ادامه داد: در این دوره، انتخابات میان دوره‌ای مجلس در حوزه انتخابیه تفرش، فراهان و آشتیان نیز برگزار می شود و ۴۳ نامزد نیز برای حضور در این انتخابات با یکدیگر به رقابت می پردازند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی و رئیس ستاد انتخابات استان اظهار داشت: یک میلیون و 98 هزار و 366 نفر در استان مرکزی از شرایط حضور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس و شوراهای  شهر و روستا برخوردار هستند که 23 هزار و 403 نفر این افراد به عنوان رای اولی برای نخستین بار در انتخابات آتی حضور می‌یابند.

اکرمی تصریح کرد: تاکنون هزارو 188 شعبه اخذ رأی برای انتخابات ریاست جمهوری از این استان در سامانه جامع انتخابات کشور ثبت شده که تعداد این شعب نسبت به دوره پیشین انتخابات 11 درصد افزایش دارد.

وی بیان داشت: شمار شعب اخذ رأی برای انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان مرکزی نیز هزارو 517 شعبه است که این تعداد شعب نیز نسبت به دوره انتخابات گذشته 6 درصد افزایش یافته‌ است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی و رئیس ستاد انتخابات استان تأکید کرد: تمامی اقلام انتخاباتی، تعرفه‌ها و ملزومات لازم آن از ستاد انتخابات کشور تحویل شده و به شهرستان‌ها ارسال شده است. همچنین تمامی دستورالعمل‌های انتخاباتی به فرمانداران و بخشداران اعلام شده‌ است.

اکرمی ابراز داشت: تبلیغات نامزدهای شوراهای شهر و روستا از 20 خردادماه جاری کلید می‌خورد و تا 26 خرداد ماه نیز به مدت یک هفته ادامه می‌یابد. نامزدهای انتخابات پیش رو تا ساعت 7 صبح روز 27 خردادماه جاری فرصت انجام تبلیغات دارند و 24 ساعت قبل از برگزاری انتخابات، برابر قانون انجام تبلیغات متوقف می‌شود.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده برای مقابله با بیماری کرونا برگزاری تجمعات ممنوع است و از نامزدها انتظار می‌رود رعایت دستورالعمل‌ها را در دستور کار خود قرار دهند تا شاهد برگزاری انتخاباتی در چارچوب قانون باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز