خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب منطقه ای سمنان مطرح کرد؛

شناسایی 38 حلقه چاه آب غیر مجاز در استان سمنان/ 29 حلقه چاه پُر شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۰۱۷

مدیرعامل آب منطقه ای سمنان گفت: ۳۸ چاه غیرمجاز و ۴۱ حلقه چاه مجاز با اضافه برداشت در حوزه شهری و ۱۲۱ مورد چاه مجاز با اضافه برداشت در حوزه روستایی در استان شناسایی شده است.

به گزارش ایلنا از سمنان، ایرج حیدریان گفت: خشکسالی های هواشناسی امری طبیعی است، اما باید شناسایی شود که این خشکسالی یکساله است یا ادامه دار؛ در صورت ادامه دار بودن، اقدامات در حوزه جلوگیری از بروز خشکسالی اقتصادی و کشاورزی باید انجام گیرد.

وی ادامه داد: استان سمنان در نقشه کشوری شاخص متوسط تا شدید خشکسالی هواشناسی را دارد که در برخی نواحی شمالی و شرقی استان این مهم به شاخص نرمال تبدیل می شود.

حیدریان با اشاره به اینکه نسبت به سال گذشته بالغ بر ۴۶ درصد و نسبت به دراز مدت ۷ درصد کاهش بارندگی ها را در استان داریم، افزود: در حوزه میزان آورد رودخانه های استان، نسبت به سال قبل با ۳۴ درصد کاهش مواجه هستیم.

مدیرعامل آب منطقه ای سمنان بیان کرد: در آبدهی قنوات به عنوان‌ منابع آب زیر زمینی که در مدتی طولانی تر نسبت به سایر منابع آبی اثرات را بروز می دهد در دراز مدت یک درصد افزایش و نسبت به سال قبل ۲ درصد کاهش داشتیم.

وی یادآور شد: صدور مجوز های مورد درخواست شرکت آب و فاضلاب جهت حفر چاه، تغییر مکان، کف شکنی و سایر موارد، تشکیل جلسات شورای حفاظت از منابع آبی در شهرستان ها و انجام مکاتبات لازم با فرمانداران و سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مدیران کل مدیریت بحران استان در خصوص تبیین شرایط موجود و درخواست اعتبارات مورد نیاز، از جمله اقداماتی است که در دستور کار این کارگروه قرار دارد.

حیدریان ضمن بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۸۹۲ حلقه چاه در محدوده قُرق چاه های آب شرب قرار دارد تصریح کرد: ۳۸ چاه غیرمجاز و ۴۱ حلقه چاه مجاز با اضافه برداشت در حوزه شهری و ۱۲۱ مورد چاه مجاز با اضافه برداشت در حوزه روستایی در استان شناسایی شده است.

وی گفت: از تعداد ۳۸ حلقه چاه غیرمجاز، تاکنون ۲۹ حلقه چاه پر شده و در خصوص مابقی موارد، اقدامات در حال انجام است.

مدیرعامل آب منطقه ای سمنان اظهار کرد: در خصوص ۱۲۱ مورد چاه روستایی با اضافه برداشت آب نیز ۱۰۳ مورد نصب کنتور هوشمند انجام و در خصوص مابقی نیز اقدامات در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز