خبرگزاری کار ایران

با اجرای مزایده فروش گازهای مشعل میدان خشت استان فارس؛

طرح ملی جمع‌آوری گازهای مشعل میادین نفت مرکزی تعیین تکلیف ‌شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۹۷۳

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، ضمن اعلام واگذاری پروژه جمع‌آوری، فرآورش و استحصال میعانات گازهای همراه میدان خشت در استان فارس از تعیین تکلیف جمع‌آوری درمجموع ۱۰۳ میلیون فوت مکعب در روز گازهای همراه مشعل در این شرکت خبر داد.

به گزارش دریافتی ایلنا از روابط عمومی نفت مناطق مرکزی ایران، رامین حاتمی مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: بر اساس شیوه‌نامه نحوه داد و ستد خریداران گازهای مشعل ابلاغی از سوی وزارت نفت و باهدف جلوگیری از سوزانده شدن گازهای مشعل و برنامه‌ریزی به‌عمل‌آمده در این شرکت در سال ۹۹، سه فقره قرارداد با شرکت‌های داخلی منعقد شده و با واگذاری جمع‌آوری گازهای مشعل میدان خشت استان فارس به میزان ۱۰ میلیون فوت مکعب در روز با یک شرکت داخلی، گام پایانی در تعیین تکلیف گازهای مشعل در سطح شرکت نفت مناطق مرکزی ایران برداشته شد.

وی  اضافه کرد: این قراردادها برای جمع‌آوری گازهای مشعل میدان‌های سروستان / سعادت‌آباد، چشمه خوش، نفت شهر / سومار و خشت با حجم حدود ۱۰۳ میلیون فوت مکعب گاز در روز، اجرا و راه‌اندازی طی مدت‌زمان ۲ سال از شروع قرارداد و ۵ سال مرحله بهره‌برداری، برنامه‌ریزی‌شده که با توجه به اهمیت این پروژه و لزوم پرهیز از اتلاف منابع کشور و حفظ محیط زیست با توافق طرفین این زمان قابل تمدید خواهد بود.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران خاطرنشان کرد، با جمع‌آوری و فروش گازهای مشعل میادین یادشده، سالیانه حدود ۱۱ میلیون دلار درآمد حاصل خواهد شد.

به گفته وی،  با توجه به آماده بودن کمپرسورهای گاز چشمه خوش، این طرح حدود ۲۰ درصد پیشرفت داشته و پیش‌بینی می‌گردد تا پایان نیمه اول سال جاری راه‌اندازی شود. همچنین با توجه به اینکه در پروژه سروستان / سعادت‌آباد از کمپرسورهای موجود استفاده خواهد شد پیش‌بینی می‌شود این پروژه در اواسط نیمه اول سال ۱۴۰۱ و دو پروژه خشت و نفت شهر / سومار نیمه دوم سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسند.

 رامین حاتمی، طرح ملی جمع‌آوری گازهای مشعل را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: با عملیاتی شدن این مهم، ضمن جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌ محیطی ناشی از سوزانده شدن گازهای مشعل و هدر رفت گاز، با ایجاد و تکمیل زنجیره ارزش در فرایند تولید گاز موجب کسب درآمد، رونق کسب‌وکار و ایجاد اشتغال به‌ویژه در مناطق محروم پیرامونی تأسیسات نفتی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز