خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس مطرح کرد:

تامین برق پایدار نیازمند سرمایه گذاری جدید است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۹۶۱

استاندار فارس گفت: تامین برق پایدار نیازمند سرمایه گذاری های جدید برای ایجاد نیروگاه های برق است که این امر در صورتی ممکن می شود که صنایع و سایر مشترکان هزینه های مصارف برق خود را به موقع پرداخت کنند.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، عنایت الله رحیمی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با بیان این که صنعت برق درآمدهای خود را از فروش انشعاب و فروش انرژی به دست می آورد اظهارداشت: اگر هزینه های صنعت برق توسط صنایع پرداخت نشود امکان سرمایه گذاری جدید برای توسعه نیروگاه های تولید برق و ایجاد شبکه های توزیع وجود نخواهد داشت.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که صنایع باید بدهی های جاری خود به صنعت برق را پرداخت کرده و بدهی های خود را تقسیط نمایند ، افزود: صنایع بزرگ که مصرف بالای برق دارند باید برای تولید برق از منابع تجدید پذیر مانند نیروگاه های خورشیدی و بادی تلاش کنند.

وی بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی استان فارس را در ارتباط با بدهی های بانکی برشمرد و با بیان این که بانک ها سپرده های مردم را در اختیار تولیدکنندگان قرار می دهند ، گفت: بازپرداخت وام های بانکی موجب می شود بانک ها بتوانند در زمینه رونق تولید و ایجاد واحدهای جدید سرمایه گذاری کرده و زمینه توسعه استان و گسترش اشتغال بیش از گذشته فعالیت کنند.

استاندار فارس با تصریح به این که نوسانات اقتصادی برخی تولید کنندگان را دچار مشکلاتی در بازپرداخت تسهیلات بانکی کرده است ، ادامه داد: برای حمایت از تولیدکنندگان ، استمهال بدهی ها ، بخشودگی جرائم و اعطای تسهیلات مجدد در قالب سرمایه در گردش و سرمایه گذاری جدید را در دستورکار قرار داده ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز