خبرگزاری کار ایران

به منظور حمایت از کودکان کار؛

طرح تونل سبز در قزوین اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۷۹۶

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده در استان طرح تونل سبز به منظور شناسایی، غربالگری و توانمند سازی کودکان کار و خیابان استان انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مریم بیدخام در جلسه‌ای که برای حفظ و ارتقای نشاط کودکان و نوجوانان در ایام کرونا برگزار شد، گفت: لازم است دستگاه‌های متولی در حوزه سیاست‌گذاری اجتماعی و فرهنگی  متناسب با نیاز و انتظار جامعه تدابیری اتخاذ کنند تا نشاط و امید در درون خانواده و بویژه کودکان و نوجوانان دچار فرسایش و اختلال نشود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین ادامه داد: در سال گذشته با شیوع ویروس کرونا سبک زندگی افراد به‌لحاظ امور مختلف از جمله نحوه گذران اوقات فراغت در درون خانواده تغییر کرده و گاه دچار اختلال شده است.

وی ابراز کرد: حضور بیشتر والدین بویژه پدر در خانواده، تقویت کننده سرمایه اجتماعی درون‌ خانوادگی و همفکری و مشارکت اعضا است؛ البته این جمع‌شدن اجباری اعضای خانواده در ابتدای امر شاید تازگی و جذابیت داشته باشد؛ اما با طولانی شدن آن و با توجه به شرایط منازل و کوچک بودن فضای خانه‌های آپارتمانی، گاهی باعث بروز مشکلاتی در روابط درون‌خانوادگی و کاهش تاب‌آوری افراد در برخی خانواده‌ها می‌شود.

این مسئول افزود: با بسته شدن مدارس و متوقف شدن برخی از رویدادهای اجتماعی، بسیاری از کودکان و نوجوانان نه تنها برخی از مهم‌ترین لحظات زندگی خود را از دست دادند، بلکه از فعالیت‌های روزمره‌ مانند گپ و گفت با دوستان و حضور در بین همسالانشان  نیز دور افتاده‌اند.

وی عنوان کرد: تهیه کلیپ‌های ۹۰ ثانیه‌ای، قصه گویی کودکان در فضای مجازی و ورزش در خانه از جمله طرح‌های موفق در ایام کرونا بوده که نیاز به استمرار دارد.

بیدخام اظهار کرد: حمایت‌ اجتماعی از کودکان کار و خیابانی امری ضروری است، در همین راستا و با هماهنگی‌های به عمل آمده در استان طرح تونل سبز به منظور شناسایی، غربالگری و توانمند سازی کودکان کار و خیابان استان انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: برای کودکان کار و خیابان طرح‌های حمایتی آموزشی، فرهنگی و اجتماعی انجام شده که در آن کودکان کار، خیابان و کودکان مناطق کمتر توسعه یافته با محوریت بهزیستی شناسایی و غربالگری شده و با شناسایی استعدادهایشان از طریق دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردم نهاد مورد حمایت‌های لازم قرار می‌گیرند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین ابراز کرد: بسیاری از کودکان کار که بنا به شرایط خانوادگی مجبور به کار هستند ممکن است دارای استعداد خاصی باشند که با شناسایی به موقع و آموزش آن‌ها می‌توان آینده روشنی را برایشان رقم زد.

بیدخام گفت: از دستگاه‌های اجرایی مرتبط از قبیل ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و کانون پرورش فکری کودکان انتظار می‌رود که در صورت ارجاع کودکان کار به آن‌ها با حمایت و آموزش‌های لازم به شکوفا شدن استعدادهای آن‌ها اهتمام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز