خبرگزاری کار ایران

رفع مشکل آب شرب سه روستای بخش کلاشی شهرستان جوانرود

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۶۳۷

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از رفع مشکل کمبود آب شرب سه روستای بخش کلاشی شهرستان جوانرود و برخورداری بیش از ۲ هزار نفر از آب شرب سالم و پایدار خبر داد.

به گزارش خبرنگار  ایلنا از کرمانشاه  ،کاکاوند مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه در گفت وگو با خبرنگاران ضمن بیان این خبر اظهار داشت: ماهیت شرکت آب و فاضلاب بر تامین آب شرب سالم و پایدار مبتنی است، که در همین راستا صیانت از منابع آبی زیرزمینی و ضرورت مدیریت یکپارچه منابع آب امری مسلم تلقی می شود.

وی افزود: با اجرای طرح پکپارچه سازی آبفا شهری و روستایی، تلاش برای ارتقای سطح خدمات در استان و علی الخصوص ساماندهی آب روستایی و تسهیل در بخش خدمات رسانی به این قشر با جدیت هر چه تمام تر در برنامه های کاری این شرکت قرار گرفت.

کاکاوند خاطر نشان ساخت: در همین راستا و در پی بازدیدی که با همراهی  لهوانی نماینده مردم شریف منطقه اورامانات در مجلس شورای اسلامی در ۹ فروردین ماه سال جاری از بخش کلاشی به عمل آمد تصمیماتی در خصوص رفع مشکلات آب شرب روستاهای این بخش که به سبب کاهش نزولات آسمانی در سال جاری و اثرات آن بر منابع تامین آب شهرستان رخ داده بود و موجب کاهش و بعضا خشک شدن چشمه های آب در منطقه شده است، اتخاذ و مقرر گردید تا قبل از شروع فصل تابستان مشکل کمبود آب شرب این روستاها مرتفع گردد.

وی در ادامه گفت: از جمله این اقدامات که در سه روستای این بخش صورت گرفت، می توان به حفر چاه دستی به عمق ۶ متر و تجهیز و راه اندازی آن با نصب تابلو تک ضرب و الکتروپمپ شناور۷/۵ کیلو وات و لوله گذاری به متراژ ۴۰۰ متر با لوله ۷۵ میلی متری و از نوع پلی اتیلن و انتقال آب از چاه به ایستگاه پمپاژ  میانی در روستای دولتا، همچنین لوله گذاری از چشمه روستای مزران به متراژ ۵ هزار و ۳۰۰ متر با لوله پلی اتیلن به سایزهای ۹۰ و ۱۱۰ میلی متر به روستای کلاش هوش اشاره کرد.

کاکاوند افزود: دیگر اقدام انجام شده تجهیز و راه اندازی چاه دستی روستای بانی لوان به عمق ۷ متر با نصب پست برق و الکتروپمپ شناور ۱۸/۵ کیلو وات و یک کیلومتر لوله گذاری با لوله ۱۲۵ میلی متر و از نوع پلی اتیلن است، که پس از رفع مشکل برق چاه روستا با همکاری و همراهی همکاران محترم اداره برق شهرستان، آب به روستای بانی لوان خواهد رسید.

 کاکاوند اظهار داشت:  با اقدامات انجام شده ۴۵۰ خانوار در این روستاها با جمعیتی بالغ بر ۲ هزار نفر از آب شرب سالم و پایدار برخوردار گشتند.

  بخش کلاشی شامل ۴۶ روستا با تعداد ۲ هزار و ۲۵۴ خانوار و جمعیتی بالغ بر۹ هزار نفر  است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز