خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان خبر داد؛

صرفه جویی ۶۰ درصدی ارزی با ساخت دستگاه دروگر سنبل آبی

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۴۴۷

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به ساخت دستگاه دروگر سنبل آبی توسط جوانان مبتکر این استان، گفت: ساخت این دستگاه ۶۰ درصد صرفه جویی ارزی داشته است.

به گزارش ایلنا از رشت، ساسان کفایی با بیان اینکه ساخت دستگاه دروگر سنبل آبی به دست جوانان گیلانی موجب تحقق مطالبه ۱۰ ساله ملی شد، اظهار کرد: پول ساخت این دستگاه از یک مافیای چندین ساله باز پس گرفته شد و جوانان ما طی مدت شش ماه و با صرفه جویی ۶۰ درصدی ارزی، چنین دستگاهی را ساختند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه برخی از اعتبارات در نظر گرفته شده جهت مبارزه با سنبل آبی به دلیل تحریم‌ها و عدم وجود نقدینگی محقق نشد، افزود: اختصاص این اعتبارات به سال ۱۴۰۰ موکول شده است.

وی با اشاره به اقدامات یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان، بیان کرد: در سه ماه نخست سال گذشته یگان حفاظت محیط زیست گیلان به عنوان یگان برتر کشور شناخته شد و این روند مثبت در طول سال نیز ادامه داشت و افراد شبانه روزی در این مدت فعالیت کردند.

کفایی با بیان اینکه پارک ملی یک تعریف بین المللی دارد و نباید به پیست اتومبیل‌رانی و موتورسواری تبدیل شود، ادامه داد: پنل‌های خورشیدی در پارک ملی بوجاق نصب شده که علاوه بر رفاه کارکنان این پارک، از آلایندگی و حیف و میل میلیون‌ها تومان پول جلوگیری کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان اضافه کرد: اگر قرار است سندی برای تالاب انزلی زده شود باید با حضور سازمان آبخیزداری یا سازمان حفاظت محیط زیست باشد و وزارت نیرو نمی‌تواند از لحاظ قانونی در بحث سند تالاب نقش پررنگ‌تری داشته باشد.

وی سند هفت ساله ساماندهی تالاب انزلی با بودجه دو هزار و ۵۵۸ میلیارد تومانی را یکی از اقدامات مؤثر این سازمان دانست و گفت: البته این بودجه باید تحقق یابد و همه دستگاه‌ها باید برای احیای تالاب انزلی فعالیت کنند چرا که این تالاب بین المللی سرمایه استان گیلان محسوب می‌شود.

کفایی با طرح این پرسش که چرا درآمد پایدار از گردشگری در گیلان وجود ندارد، عنوان کرد: توسعه پایدار یعنی درآمدزایی بدون تخریب محیط زیست و انفال که در بسیاری از کشورهای اروپایی و حتی آفریقایی که درآمد نفتی ندارند، مبالغ خوبی را برای کشورها به ارمغان آورده و در کشور و استان ما نیز باید ایجاد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز