خبرگزاری کار ایران

ضرورت الکترونیکی شدن رأی گیری در شرایط شیوع کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۴۴۳

فرماندار مشهد گفت: برای هر شعبه اخذ رأی بین یک تا هشت دستگاه الکترونیک مستقر می‌شود تا شلوغی موجب تشکیل صف نشود زیرا اولویت اول سلامت مردم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سید محمد رضا هاشمی با اشاره به این که ششمین دوره انتخابات شورای شهر مشهد به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود گفت: برگزاری الکترونیکی انتخابات شورا‌ها در مشهد به دلیل حضور نیرو‌های اجرایی تحصیل‌کرده، توانمند و آموزش ‌‎دیده پشتوانه‌ای قوی دارد؛ ۲۵ فرایند در برگزاری انتخابات و اخذ رأی وجود دارد که تا دوره قبلی ۲۴ فرایند به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شد و فقط رأی گیری به صورت دستی بود که در این دوره اخذ رأی برای انتخابات شورای شهر مشهد نیز به صورت الکترونیکی خواهد بود.

وی با بیان اینکه مجریان انتخابات خوشبختانه تجربه و اشراف کامل را بر اجرای الکترونیک انتخابات دارند و آموزش‌های لازم را نیز برای رأی‌گیری الکترونیک دیده‌اند افزود: به ازای هر شعبه اخذ رأی یک کاربر پیش بینی شده و هر پنج شعبه نیز دارای یک سرگروه است.

فرماندار مشهد ادامه داد:  مشهد را به ۱۹ منطقه تقسیم کرده‌ایم و هر منطقه دارای یک معاون فناوری اطلاعات است که تمامی روند امور الکترونیکی شعب اخذ رأی را از لحاظ فنی تحت نظر دارد.

هاشمی بیان کرد: برای برگزاری انتخابات ششمین دوره شورا‌های شهر و روستا، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دومین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در مشهد هزار و ۸۹۲ شعبه اخذ رأی پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز