خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

77 درصد افراد بالای 70 سال در قزوین علیه کرونا واکسینه شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۴۲۱

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: استان قزوین تا کنون 81 هزار و 632 دوز واکسن دریافت کرده و حدود 77 درصد افراد بالای70 سال در استان قزوین علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

جلال رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان گفت: استان قزوین تا کنون 81 هزار و 632 دوز واکسن دریافت کرده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: حدود 77 درصد افراد بالای 70 سال در استان قزوین علیه کرونا واکسینه شده‌اند و پس از دریافت واکسن جدید افراد 65 تا 70 سال واکسن دریافت می‌کنند.

وی ابراز کرد: میزان تزریق واکسن در شهرستان قزوین 81 درصد، البرز 77/5 درصد، تاکستان 73 درصد، بوئین زهرا 68 درصد، آبیک 74 درصد و شهرستان آوج 78 درصد واکسن است که بیشترین آمار به شهرستان قزوین اختصاص دارد.

این مسئول عنوان کرد: به علت تولید واکسن داخلی ایران از سبد کواکس واکسن دریافت نکرده و امیدواریم با مجوز استفاده ضروری از واکسن برکت طی روزهای آینده شاهد واکسیناسیون در سطح استان باشیم.

وی ادامه داد: هم استانی‌ها می‌توانند برای دریافت واکسن در سامانه ثبت نام کرده و منتظر پیامک باشند و با تولید واکسن داخلی استان قزوین ظرفیت تزریق روزانه 7 هزار دز واکسن را دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: حدود 85 درصد افراد دارای فشار خون، دیابت، چربی و بیماری‌های قلبی و عروقی با تزریق واکسن به افراد 60 سال به بالا پوشش داده می‌شوند و بخشی از آن‌ها نیز بالای 50 سال هستند، افراد زیر این سن نیز با اعلام وزارت بهداشت و طبق برنامه ملی واکسن دریافت خواهند کرد.

رحمانی در پایان گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند نیز ضرورت دارد؛ چراکه احتمال ابتلا با درصد پایین بیماری و همچنین ناقل بودن آن‌ها وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز