خبرگزاری کار ایران

بازدید رئیس مجلس از روند اجرای طرح تونل کبیرکوه

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۲۶۰

رئیس مجلس در سفر به استان ایلام از طرح تونل کبیر کوه به عنوان بزرگترین تونل جاده ای کشور در شهرستان آبدانان یازدید کرد.

به گزارش ایلنا، محمدباقر قالیباف در بازدید از روند احداث تونل کبیر کوه بازدید رئیس مجلس از روند اجرای طرح تونل کبیرکوه با تاکید بر توسعه زیر ساخت ها در حوزه راه در استان ایلام گفت: این تونل می تواند نقش مهمی در خروج استان از بن بست جغرافیایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه روند پیشرفت فیزیکی این طرح مهم در دو سال اخیر مطلوب بوده است افزود: بررسی لازم از این طرح مهم راهسازی انجام شده و نتیجه امروز در شورای اداری استان اعلام می شود.

تونل کبیر کوه به طول ۵۶۰۰ متر و در چهار رشته بزرگترین تونل جاده ای کشور است که در حد فاصل شهرستان های آبدانان و دره شهر قرار گرفته است.

این طرح هم اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا به حال ۲۵۰ میلیارد تومان برای احداث آن هزینه شده است.

عملیات اجرایی این تونل به عنوان یک پروژه مهم و راهبردی برای ناوگان حمل و نقل کشور سال 89 آغاز شد.

افزون بر کارکرد استانی، این پروژه به عنوان بخشی از کریدور ارتباطی شمال غرب به جنوب و بنادر آزاد کشور از اهمیت فرا استانی نیز برخوردار است.

بهره برداری از تونل کبیرکوه به عنوان راه سوم یا میانه تردد استان های غرب و جنوب غربی و گذر از استان ایلام را بسوی کرمانشاه، لرستان و خوزستان تسهیل می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز