خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بانوان استانداری مطرح کرد:

ضرورت استفاده از ظرفیت سمن‌های قزوین در حوزه کودکان

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۲۳۶

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین گفت: لازم است ظرفیت مغفول مانده سمن‌ها در حوزه کودک مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، صدیقه ربیعی گفت: یکی از موضوعاتی که این روزها باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، ظرفیت مغفول مانده سمن‌ها در حوزه کودک است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین اظهار کرد: ارتقای سطح آگاهی والدین به عنوان کنشگران غیررسمی و معلمان به عنوان کنشگران رسمی در راستای استیفای حقوق کودک و پیشگیری از تضییع حقوق آن‌ها بسیار با اهمیت بوده و این مسئله باید به صورت مستمر پیگیری شود.

ربیعی همچنین به نقش سازمان‌های متولی در حوزه کودک مانند اداره تعاون، کار و امور اجتماعی و بهزیستی پرداخت و یادآور شد: این سازمان‌ها می‌توانند براساس وظایف ذاتی خود و با انجام اقدامات پیشگیرانه و حمایتی به پیشگیری از تضییع حقوق کودکان بپردازند.

این مسئول اضافه کرد: برنامه جامع حقوق کودک و نوجوان (سند ملی) در افق ۱۴۰۴ و قانون حمایت از اطفال و نوجوانان مصوب سال ۹۹ از ظرفیت‌های قانونی و محکم برای پرداختن به وضعیت حقوق کودکان به شمار می‌رود.

ربیعی گفت: سامانه ۱۲۳ اورژانس اجتماعی تحت نظارت سازمان بهزیستی قزوین به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات در حوزه کودک آزاری و تضییع حقوق کودکان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز