خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

طرح‌های سایبان باغات به منظور پیشگیری از سرما زدگی اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۴۲۹

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح‌های مختلف سایبان در باغات کشور از جمله استان قزوین با هدف جلوگیری از سرمازدگی و خسارات تگرگ و رشد عملکرد اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدمهدی برومندی در آئین بهره‌برداری از طرح سایبان ۱۵ هکتاری باغ‌های میوه در شهرستان تاکستان که با دستور رئیس جمهور به شکل ویدیو کنفرانس مورد بهره‌برداری قرار گرفت گفت: با اجرای طرح‌های نیمه تمام و در دست اجرا مساحت ‌گلخانه‌های کشور تا پایان سال جاری از ۲۵ هزار هکتار عبور خواهد کرد.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: باید توجه داشت که توفیقات به دست آمده در بخش کشاورزی از جمله باغبانی با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمن به دست آمده است.

وی ابراز کرد: در سال ۹۲ تولید سبزی و صیفی در گلخانه‌ها یک میلیون و ۴۰ هزار تن بود که این رقم اکنون به چهار و نیم میلیون تن افزایش یافته، تولید گل نیز در گلخانه‌های کشور در سال ۹۲ یک و نیم میلیارد شاخه بود که اکنون به چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون شاخه افزایش یافته است.

برومندی گفت: طرح‌های مختلف سایبان در باغات کشور از جمله استان قزوین با هدف جلوگیری از سرمازدگی و خسارات تگرگ و رشد عملکرد اجرا می‌شود و در سال ۹۸، ۱۰ هزار میلیارد تومان خسارت سرمازدگی و ۲ میلیون تن محصول نابود شده داشتیم که این موضوع ضرورت اجرای طرح‌های سایبان در باغات کشور را می‌رساند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز