خبرگزاری کار ایران

بهبودی خبرداد؛

تامین اعتبار ۴۵۸ میلیاردی برای شبکه های پایاب سدهای آیدوغموش و سهند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۳۹۵

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی آذربایجان شرقی از تامین اعتبار ۴۵۸ میلیارد ریالی شبکه‌های پایاب سدهای آیدوغموش و سهند خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، داود بهبودی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: شبکه‌های آبیاری و زهکشی پایاب سد آیدوغموش شهرستان میانه و سد سهند شهرستان هشترود از جمله بزرگترین طرح‌های آبی واقع در شهرستان‌ها و کل استان به شمار می‌روند. 

وی افزود: در سال‌های گذشته برای تامین کسری اعتبار این طرح‌ها در استان از مشارکت بخش خصوصی در قالب شرکت‌های تعاونی آب‌بران، با انعقاد تفاهم نامه‌های فی مابین سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی استان، شرکت آب منطقه‌ای استان، سازمان جهاد کشاورزی و فرمانداری‌های شهرستان‌ها استفاده شد تا روند اجرایی اتمام برخی از واحدهای عمرانی این طرح‌ها عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: این دو پروژه برای استفاده از ظرفیت تبصره ۱۹ ملی قانون بودجه سال ۱۳۹۹ پیشنهاد شده بود که به سرانجام نرسید اما اکنون با پیگیری‌های جدی این سازمان و همکاری‌های شرکت آب منطقه‌ای استان، در سال جاری اعتباری به مبالغ ۱۱۶ میلیارد ریال برای طرح شبکه آبیاری و زهکشی آیدوغموش و ۲۲۶ میلیارد ریال  برای طرح شبکه سهند با تخصیص ۱۰۰درصدی ابلاغ شد.

بهبودی خاطرنشان کرد: این اعتبارات علاوه بر اعتبارات پیش بینی شده در پیوست قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به مبالغ ۹۷ میلیارد ریال برای آیدوغموش و ۱۹ میلیارد ریال برای سهند و در مجموع بالغ بر ۴۵۸ میلیارد ریال است.

 وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود با اعتبارات تامین شده، ۱۲۴۰ هکتار از اراضی طرح شبکه آبیاری و زهکشی آیدوغموش و ۱۵۰۰ هکتار از اراضی طرح شبکه آبیاری و زهکشی سهند تا پایان سال آماده بهره برداری باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز