خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور جمهوری تاجیکستان:

منعی برای تردد ایرانیان در تاجیکستان وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۳۷۶

وزیر کشور جمهوری تاجیکستان گفت: در حال حاضر رفت و آمد با مردم ایران در این کشور برقرار است و مانعی برای تردد آنها وجود ندارد.

به گزارش ایلنا رمضان رحیم‌زاده در حاشیه در سفر به شهرستان مرودشت و با حضور در مجموعه جهانی تخت جمشید در پاسخ به این سئوال که با توجه به نقاط مشترک ایران و تاجیکستان آیا روادید برداشته می‌شود یا خیر؟ اظهار کرد: در حال حاضر رفت و آمد مردم برقرار است و مانعی نیست و با توجه به همکاری‌ها، رابطه‌ها نزدیک‌تر شده است و با سفرهایی که به ایران داشتیم ارتباطات در آینده‌ بهتر خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: ارتباط با کشور ایران بسیار بالاست، چرا که گسترش همکاری ساختارها را به هم پیوند داده است. 

عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس نیز در پاسخ به این سئوال که فارس چه برنامه‌ای برای ارتباط بهتر با کشور تاجیکستان در حوزه اقتصاد دارد؟ افزود: یکی از نقاط بسیار مشترک و برجسته‌ ما موضوع زبان، فرهنگ و تمدن است که مجموعه کشورهای فارسی زبان از یک تمدن مشترک برخوردار هستند و احساس غربت و بیگانگی با هم ندارند.

وی افزود: تاجیکستانی‌ها جزء محدود وزرا و میهمانانی هستند که در کشور ما  با زبان مشترک باهم صحبت می کنیم و نیاز به مترجم نداریم و این داشته بسیار ارزشمندی است که منجر به ارتباط مطلوب در زمینه فعالیت اقتصادی، توریسم درمانی، کشاورزی و صنایع معدنی می‌شود. 

استاندار فارس با اشاره به سفر وزیر کشور به تاجیکستان به این استان، ادامه داد: تفاهم نامه‌ای تنظیم شده و در آینده روابط بیشتر خواهد بود تا بتوانیم مراوده خوبی داشته باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز