خبرگزاری کار ایران

ضرورت حمایت از دختران در معرض آسیب استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۳۷۴

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت : دخترانی که در معرض آسیب های اجتماعی هستند نیازمند به اخذ خدمات حمایتی تخصصی وارتقای توانایی ها و مهارت های آموزشی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علیرضا وارثی بااعلام این خبر گفت:  باید در جامعه شرایطی به وجود بیاید که در آن انسان ها زندگی سالمی داشته باشند، فرصت لازم برای رشد طبیعی را به دست آورند و بتوانند توان و استعدادهای بالقوه خویش را بالفعل ساخته و از گزند هر نوع آسیب در امان بمانند همچنین در کنار آن باید بتوانند از مواهب اجتماعی و اقتصادی موجود در جامعه به طور برابر استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین افزود: در چنین شرایطی اگر به دلایل فردی، خانوادگی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی عده ای از افراد جامعه از جمله زنان و دختران از حضور در صحنه اجتماع، تعلیم و تربیت و فعالیت های اقتصادی و غیره منع شوند، به طور طبیعی فرصتی برای آسیب پذیری بیشتر آنان فراهم خواهد شد.

این مسئول گفت:  با نظر به این که زنان نیمی از جمعیت را تشکیل می دهند و پرورش دهنده و انتقال دهنده فرهنگ به نسل های آینده هستند، می توان اهمیت توجه به این قشر از جامعه را درک کرد، بنابراین دستیابی زنان و دختران به شرایطی امن و فرصت های برابر جهت آموزش و رشد و تعالی همراه با حفظ کرامت انسانی از اهمیت فراوان برخوردار است.

وارثی اضافه کرد: عده ای از زنان و دختران به دلایل تفاوت های فردی و شرایط خانوادگی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی امکان آسیب پذیری بیشتری در جامعه را خواهند داشت و جامعه باید به گونه ای دسترسی افراد را در جهت بهره مندی از قابلیت ها و امکانات موجود فراهم آورد که این قشر از جامعه نیز با حفظ شان انسانی در جهت رشد و تعالی و دستیابی به استقلال فردی گام بردارند.

وی اظهارکرد: با توجه به آمار رو به رشد آسیب های اجتماعی، گروهی از افراد جامعه مانند دختران در معرض آسیب های اجتماعی نیازمند به اخذ خدمات تخصصی در جامعه می باشند.

این مسئول گفت: این دختران بنا به دلایل فردی، خانوادگی و یا اجتماعی در مرحله ای از زندگی خود دچار مشکلاتی هستند که در صورت دریافت نکردن کمک های تخصصی به موقع و عدم شناسایی و جذب آنها  امکان آسیب پذیریشان دو چندان شده و خطرات زیادی از جمله  اعتیاد، فرار از منزل، روابط نا مشروع و غیره را تجربه خواهند کرد.

وارثی افزود: برای کنترل این شرایط در حال حاضر، استان قزوین دارای یک مرکز خانه سلامت است که به صورت رایگان و شبانه روزی دختران را پذیرش می کند و در مرکز، خدمات حمایتی و تخصصی با هدف تحقق زندگی عادی با حداقل وابستگی به منابع حمایتی، ارتقای توانایی ها و مهارت های آموزشی، اجتماعی و حرفه آموزی به خدمت گیرندگان و خانواده های آنان ارائه می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در این مرکز دختران در معرض آسیب به مدت حداکثر ۲ دوره ۶ ماهه تا زمان بازتوانی اقامت دارند، اضافه کرد: در سال ۹۹، مرکز حمایت های روانی- اجتماعی دختران و خانواده "ندای مهر" با هدف فعال شدن سازمان های مردم نهاد اندازی و افتتاح شد تا خدمات به صورت روزانه به گروه هدف ارائه شود.

وی اظهار کرد: گروه هدف مراکز، دختران در معرض آسیب های اجتماعی بالای ۱۲ سال در مرکز ندای مهر و بالای ۱۸ سال در مرکز خانه سلامت می باشند و در این مراکز، سعی بر آن است تا دخترانی که به هر دلیل در شرایط بحرانی قرار دارند تحت پوشش خدمات تخصصی مددکاری، روانشناسی، تربیتی، حقوقی، فرهنگی و آموزشی قرار گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز