خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون شورای شهر شیراز عنوان کرد؛

مخالفت شورا با لایحه افزایش ۴۵درصدی کرایه حمل‌و‌نقل عمومی شهرداری

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۱۷۳

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شهر شیراز گفت: مخالفت شورا با افزایش ۴۵درصدی کرایه حمل‌و‌نقل عمومی و تصویب تنها ۱۵ درصدی برای این موضوع، با هدف جلوگیری از فشار مستقیم مالی بر شهروندان صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و پاسخگویی شورای شهر شیراز، «سینا بنی‌زمانی» با اشاره به مصوبه اخیر این شورا در خصوص نرخ کرایه جابه‌جایی مسافر، گفت: در لایحه ارائه‌شده برای امسال ۴۵درصد افزایش نرخ پیشنهاد شده بود که مشکلاتی اقتصادی برای شهروندان به همراه می‌داشت و اعضای شورا را وادار به اصلاح آن کرد. 

وی با بیان اینکه این تصمیم شورا هزینه‌ای ۳۰میلیارد تومانی را بر دوش شهرداری می‌گذارد، اظهار کرد: با این حال، فشار مستقیم مالی، به ویژه از گرده اقشاری که از حمل‌و‌نقل عمومی بیشتر استفاده می‌کنند برداشته می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شهر شیراز در ادامه با اشاره به متن مصوبه جلسه علنی این شورا در هفته جاری، گفت: اعضای شورا لایحه یک‌فوریتی شهرداری شیراز را درباره افزایش نرخ کرایه جابه‌جایی مسافر در شبکه حمل‌ونقل درون‌شهری بررسی کردند و افزایش نرخ که شامل کرایه جابه‌جایی مسافر در سطح شهر شیراز به‌وسیله ناوگان اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی می‌شود، با یک ماده‌واحده به تصویب رساندند. 

این عضو شورای شهر با بیان اینکه طبق ماده‌واحده این مصوبه، نرخ کرایه کارتی خطوط روزانه، شبانه و دربستی ناوگان اتوبوس و مینی‌بوس به میزان ۱۵درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش یافته است، ابراز داشت: در نخستین تبصره این مصوبه عنوان شده است که در صورت خرابی دستگاه کارتخوان در اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها، نباید از مسافران کرایه‌ای دریافت شود و شهرداری موظف است این موضوع را به نحو مقتضی به ناوگان اطلاع‌رسانی کند. 

به گفته بنی‌زمانی در تبصره دوم این مصوبه به‌ازای هر تراکنش پرداخت الکترونیک کرایه (بر مبنای نفر-سفر) در ناوگان اتوبوس و مینی‌بوس، مبلغ ۵۰۰ریال به نرخ کرایه مسافر اضافه می‌شود و شهرداری می‌بایست درآمد حاصل را به‌منظور ایجاد و توسعه زیرساخت سامانه پرداخت الکترونیک هزینه کند. 

وی افزود: در نهایت، طبق این مصوبه مبلغ ۵هزار ریال به نرخ کرایه نقدی خطوط روزانه ناوگان اتوبوس و مینی‌بوس اضافه شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز درخصوص نرخ کرایه تاکسی گردشی نیز گفت: ورودی و کورس اول مبلغ ۲۰هزار ریال و برای کورس‌های بعدی مبلغ ۱۵هزار ریال تعیین شده است؛ همچنین نرخ کرایه تاکسی‌های ویژه فرودگاه، تاکسی بی‌سیم، تاکسی ترمینال، راه‌آهن و شرکت‌های حمل‌ونقل نیز درمقایسه با سال ۱۳۹۹، با  ۲۵درصد افزایش همراه شد.

وی با بیان اینکه نرخ کرایه تاکسی‌های فعال در فرودگاه شیراز، تاکسی بی‌سیم، ترمینال‌های مسافربری، تاکسی راه‌آهن و شرکت‌های حمل‌و‌نقل مشمول ۲۰درصد افزایش از ساعت ۲۲:۳۰ تا ۶ صبح می‌شود، اظهار کرد: همچنین، در صورت راه‌اندازی سیستم پرداخت الکترونیک در ناوگان تاکسیرانی، به‌ازای هر تراکنش پرداخت الکترونیک کرایه (بر اساس نفرسفر)، در تاکسی مبلغ ۵۰۰ریال باهدف توسعه زیرساخت‌های مربوط به نرخ کرایه اضافه  می‌شود. 

عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: این امکان برای سازمان حمل‌ونقل مسافر در نظر گرفته شده است که  در‌صورت افزایش یا کاهش طول خطوط اتوبوس و مینی‌بوس و نیز راه‌اندازی خطوط جدید، نرخ کرایه را متناسب با خطوط هم‌عرض و بر اساس ورودی و طول پیمایش تعیین کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز