خبرگزاری کار ایران

در جلسه کارگروه گذر از پیک مصرف برق ۱۴۰۰ استان مرکزی مطرح شد؛

رشد 20 درصدی مصرف برق در کشور و استان مرکزی / ماینرهای غیرمجاز یکی از بزرگترین مسائل صنعت برق

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۰۸۹

مدیرعامل برق منطقه‌ای باختر گفت: رشد مصرف برق در کشور و استان مرکزی به بیش از 20 درصد رسیده و این در حالی است که این رقم در سالهای گذشته، کمتر از 3 درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرهاد شبیهی در جلسه کارگروه گذر از پیک مصرف برق 1400 استان مرکزی، افزود: رمز ارزهای از مشکلات اصلی در ایجاد مشکلات کمبود برق است و باید به هر طریق جمع‌آوری و متوقف شوند.

وی ادامه داد: بحث عرضه برق در کشور با محدودیت‌های جدی همراه شده و شرایط بسیار شکننده است. نیروگاه‌ها برای تولید برق بیش از حد، از ظرفیت‌های آبی استفاده می‌کنند و اگر نیروگاهی یا حتی خطی از نیروگاهی از مدار خارج شود، بحران جدی در کشور ایجاد می‌شود.

مدیرعامل برق منطقه‌ای باختر اظهار داشت: همکاری صنایع نقش مؤثری در کمک به حل مشکلات ایجاد شده دارند و صنایع استان مرکزی که همکاری لازم را نداشته باشند، در فهرست قطع اضطراری برق قرار می‌گیرند. قطع اضطراری برق می‌تواند آسیب جدی برای صنایع ایجاد کند.

شبیهی تصریح کرد: برنامه لازم در راستای خاموشی‌ها برای صنایع و سایر خاموشی‌ها تهیه شده است. با اعمال مدیریت مصرف، تا حدودی خاموشی‌ها در هفته جاری کنترل شده و خاموشی‌های زیادی نیز در شهرها و روستاها رخ نداد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: ماینرهای غیرمجاز یکی از بزرگترین مسائل و مشکلات صنعت برق است. در این رابطه تاکنون حدود 15 هزار دستگاه ماینر کشف شده و در اموال تملیکی در حال نگهداری است.

محمد اله‌داد افزود: تاکنون و با وجود همه مشکلات، برق هیچ یک از بیمارستان های استان قطع نشده است و برنامه‌ای در این خصوص نداریم. نیاز است بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نسبت به آماده‌سازی سیستم‌های برق اضطراری خود اقدام کنند و بروزرسانی لازم صورت گیرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز