خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتا اردبیل خبر داد ؛

دستگیری کلاهبردار اینستاگرامی آموزش هک در خلخال

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۴۷۴۳

رئیس پلیس فتا استان اردبیل از کشف یک پرونده کلاهبرداری مالی خبر داد و گفت: متهم اقرار کرد به دلیل کسب درآمد در این حوزه اقدام به ایجاد صفحه درفضای مجازی کرده و در قبال دریافت وجه از دنبال کنندگان خود اطلاعاتی را از اینترنت استخراج و در اختیار آن ها قرار می داده است.

به گزارش ایلنا، سرهنگ علی قهرمان طالع عنوان کرد: طی پایش‌های صورت گرفته در فضای مجازی توسط تیم رصد پلیس فتا، کارشناسان با صفحه ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام روبرو شدند که در زمینه هک و آموزش موارد هک فعالیت می کرد. 

وی افزود: با توجه به غیرقانونی بودن موضوع افسران پلیس فتا بلافاصله با تشکیل پرونده و جمع‌آوری مستندات دیجیتال و با استفاده از شیوه‌های فنی و پلیسی صاحب صفحه را در  شهرستان خلخال اردبیل شناسایی کردند.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: متهم شناسایی‌شده طی هماهنگی با مقامات قضایی در یک عملیات پلیسی به همراه تجهیزات دیجیتالی دستگیر و در بازجویی اعلام کرد که هیچگونه سوادی در این زمینه نداشته و به دلیل کسب درآمد در این حوزه اقدام به ایجاد صفحه و کانال در فضای مجازی کرده و در قبال دریافت وجه از دنبال کنندگان خود اطلاعاتی را از اینترنت استخراج و در اختیار آن ها قرار می دادم.

 سرهنگ قهرمان طالع تأکید کرد: متأسفانه عمده کسانی که به دنبال آموزش در زمینه های تخصصی کامپیوتر هستند بجای شرکت در کلاس های رسمی موسسات قانونی به تبلیغات فریبنده افراد سودجو در فضای مجازی اعتماد کرده و در این را متضرر زیان های مادی و معنوی بسیاری می شوند.

 این مقام انتظامی در پایان بیان کرد: کاربران فضای سایبری در صورت نیاز به راهنمایی و یا گزارش صفحات و وب سایت ها و کانال های غیرمجاز در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها می‌توانند اخبار خود را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  قسمت مرکز فوریت‌های سایبری گزارش کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز