خبرگزاری کار ایران

وزیر صمت:

قوانین مزاحم تولید باید از راه صنعتگران برداشته شود/آزادسازی و واگذاری ۶هزار معدن در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۴۶۷۸

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه قوانین مزاحم تولید باید از راه صنعتگران برداشته شود،گفت: باید به سمت توانمند سازی مردم برویم و با ایجاد زیر ساخت در روستاها با ایجاد کسب و کار از مهاجرت روستاییان جلوگیری کنیم.

به گزارش ایلنا از البرز، علیرضا رزم حسینی، عصر امروز و در ادامه بازدید از واحدهای صنعتی البرز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، اظهار داشت: با توجه به وظایف قانونی وزارت صمت، تامین گندم نیز یکی از این امورات است که دنبال می کنیم.

وی افزود: با توجه به تحریم‌های اخیر و با وجود همه مشکلات اقتصادی، تراز تجاری ایران در سال گذشته بالا رفت و  به ۷۴  میلیارد دلار رسید و منجربه رشد ۸ درصدی صادرات شد.

وزیر صمت گفت:  با حجم مبادلات تجاری رشد صادراتی کشور به خوبی مشاهده شد و در همه رشته‌ها بیش از ۵۰ درصد رشد صنعتی در فروردین ماه به نسبت سال قبل اتفاق افتاد.

رزم حسینی با اشاره به اینکه مصرف برق صنعتی در سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافت، تصریح کرد: معادن کشف شده قطعی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد دلار بود و در حوزه واگذاری ۶ هزار معدن راکد در ۳۱ استان انجام می‌شود که یک فرصت جدید برای سرمایه‌گذاری است.

وی با بیان اینکه وزارت صمت در  تسهیلات و مسیر تولید در حال مانع زدایی است و در شرایط فعلی اقدامات قانونی خود را انجام می دهد، ادامه داد:  صدور مجوزها بسیار آسان شده و صدور مجوز به بخش صمت با جدیت پیگیری می‌شود.

وزیر صمت ادامه داد: قوانین مزاحم تولید باید از راه صنعتگران برداشته شود و در بخشی که مربوط به وزارت صمت است اقدامات در حال انجام است.

رزم حسینی با عنوان اینکه کسب و کار برای فعالان اقتصادی با کمترین مانع انجام می‌شود، تصریح کرد: برای تامین آب صنایع بزرگ اقدام کردیم و انتقال آب از دریا به فلات مرکزی ایران انجام شد و اولین خط به طول ۸۲۰ کیلومتر انجام شده و تا خراسان رضوی و اصفهان ادامه خواهد داشت.

وزیر صمت با اشاره به اینکه ۵ هزار مگاوات ظرفیت برای صنایع بزرگ در نظر داریم که تامین کنیم، ادامه داد: ۳۱ هزار مصوبه در سال گذشته داشتیم که ۷۰ درصدد بخش زیادی از آن اجرا شده که قابل توجه است و در سطح ملی هر هفته نشست‌های ستاد تسهیل برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با شرکتهای بزرگ قرار داد توسعه منعقد کردیم، ادامه داد: باید به سمت توانمند سازی مردم  برویم و  با ایجاد زیر ساخت در روستاها با ایجاد کسب و کار از مهاجرت روستاییان جلوگیری کرد.

رزم حسینی گفت: خیریه توسعه باید در کشور ایجاد شود و امروز همه زیر ساخت‌ها برای توسعه روستایی فراهم است.

وزیر صمت اظهار داشت: وزارت صمت از منابع شرکتهای بزرگ تسهیلات پرداخت می کند و اعتبارات و منابع خوبی برای پرداخت وام به استان البرز وجود دارد.

وی در ارتباط با حل مشکلات برخی از واحدهای استان البرز، گفت: از برنامه‌هایی که در البرز دنبال می‌کنیم بحث مسئولیت اجتماعی شرکت‌های نامدار و بزرگ است. امروز ما باید بحث خیرین توسعه را از روستا شروع کنیم این هم توسط شرکت‌های داوطلب که علاقه‌مند هستند شروع شد تا از محل کارآفرینی آموزش کسب و کار به مردم بدهند. این کار در البرز با اعلام آمادگی ۱۲ شرکت شروع شد. 

وزیر صمت ادامه داد: در حوزه معادن حدود ۶هزار معدن در ۳۱ استان کشور آزادسازی و از طریق مزایده عمومی و قانونی به فعالان این حوزه واگذار می‌شود.

وی درباره موضوع برق تولیدی توسط واحدهای صنعتی اعلام کرد: در حال حاضر ۳هزار مگاوات برق توسط واحدهای صنعتی و معدنی با نیروگاه‌هایی که این واحدها ایجاد کرده‌اند تولید می‌شود. علی‌رغم این میزان تولید برق توسط واحدهای صنعتی و معدنی، هفته آینده هم با همکاری وزارت نیرو موافقنامه ۵هزار مگاوات نیروگاه جدید آغاز خواهد شد تا مشکل برق توسط خود واحدهای صنعتی حل شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز