خبرگزاری کار ایران

وزیر صمت در البرز:

ایران در صنعت سیمان خودکفا شد/رونق ساخت تجهیزات تولید سیمان و پتروشیمی در دوران کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۴۵۶۱

وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه تحریم سبب خودکفایی بسیاری از دستگاه های داخل در صنعت سیمان و پتروشیمی شد، گفت: ایران در تولید سیمان به خودکفایی رسید.

به گزارش ایلنا از البرز، علیرضا رزم حسینی امروز به همراه هیات همراه در مراسم افتتاح بزرگترین خط تولید سیمان کشور  که در حوزه جغرافیایی شهرستان نظرآباد برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه صنعت سیمان ایران به رغم شرایط سخت تحریم‌ها به خودکفایی رسید.

وی افزود: در حال حاضر ایران که وارد کننده سیمان بوده به صادر کننده سیمان تبدیل شده و سال گذشته ۱۱۳ درصد رشد تولید سیمان در کشور ثبت شد.

وزیر صمت با بیان اینکه ۸۰ درصد کارخانه های تولید سیمان امکانات ساخت داخل دارند، بیان کرد: تحریم‌ها سبب شد که ساخت داخل کارخانه جات داخل هم رونق بگیرد و بسیاری از صنایع از جمله پتروشیمی و پالایشگاهی ایران به خودکفایی رسیده است.

رزم حسینی گفت: با صادرات محصولات غیر نفتی در سال گذشته رشد صنعتی ایران ۸ درصد شد و علی رغم آخرین و کرونا که دنیا را به چالش کشید رشد صنعتی ایران رشد خوبی بود و بسیار امیدواریم رشد امسال بهتر شود.

وی گفت: در فروردین امسال به نسبت سال گذشته  در ۲۷ بخش رشد داشتیم و رشد تولید و صادرات در ماه‌های آینده ادامه می یابد و بر آورد این است که تراز بازرگانی ایران نزدیک به هم شود و رشد صادرات داشته باشیم.

رزم حسینی با بیان اینکه حمایت از تولید داخل از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: اقدام خوبی در حوزه سیمان کشور و ساخت دستگاههای در داخل انجام شده و ظرفیت ۸۰ میلیون تن ظرفیت خوبی برای ساخت داخل است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز