خبرگزاری کار ایران

استمرار روند نزولی ابتلا و بستری به کرونا در استان گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۴۵۴۵

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر استمرار رعایت دستور العمل ها، گفت: روند نزولی ابتلا و بستری ناشی از ویروس کرونا در استان گیلان ادامه دارد.

به گزارش ایلنا از رشت، آبتین حیدرزاده با تشریح آخرین وضعیت کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: همانند روزها و هفته‌های گذشته شاهد روند نزولی ابتلاء و بسترهای ناشی از کرونا در استان گیلان هستیم.

وی با تأکید بر اینکه این وضعیت شکننده بوده و در صورت عادی انگاری و رعایت نکردن دستور العمل ها دوباره به شرایط سخت گذشته باز می‌گردد، گفت: شهروندان همچنان باید رعایت دستور العمل های بهداشتی را با دقت و جدیت بیشتری انجام دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۷۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند، افزود: طی شبانه روز گذشته ۵۰ بیمار جدید نیازمند به بستری در مراکز درمانی گیلان شناسایی و بستری شدند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۷۴ بیمار در شرایط بد قرار داشته و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، ادامه داد: از این میان پنج نفر امروز بستری شده‌اند.

حیدرزاده به نگرانی کادر درمان و پرستاران از تعطیلات پیش رو اشاره و تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین درخواست‌های ما از هموطنان عدم مسافرت در مناطق مختلف کشور به ویژه استان گیلان است و رعایت اصل در خانه بمانیم برای ریشه کن شدن این بیماری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز