خبرگزاری کار ایران

اهمیت همراهی صنعتگران و مردم برای جلوگیری از خاموشی در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۴۵۳۸

مدیرکل دفتر فنی استانداری قزوین گفت: فرهنگ سازی در همراهی مردم و صنعتگران برای کاهش مصرف برق و جلوگیری از خاموشی در استان قزوین امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، پیمان پیرمرادی در جلسه کمیته نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در مصرف بهینه انرژی گفت: با توجه به وضعیت منابع آبی و کمبود انرژی در استان لازم است با مدیریت بهینه مصرف بتوانیم  ضمن تامین نیازهای استان در فصل تابستان از بروز خاموشی‌های بیشتر جلوگیری کنیم.

مدیرکل دفتر فنی استانداری قزوین ادامه داد: پس از ارائه گزارش تحلیلی باید میزان مصرف حامل‌های انرژی در دستگاه‌های اجرایی و ادارات به میزان 50 درصد کاهش پیدا کند تا بتوانیم شرایط را مدیریت کنیم؛ البته شاید امکان صرفه جویی 50 درصدی در دستگاه‌ها ممکن نباشد اما دستیابی به کاهش مصرف تا 20 درصد امکان پذیر است.

وی ابراز کرد: برای عبور از پیک تابستان فعالیت رمز ارزها مجاز نیست و با متخلفان به طور قانونی برخورد می‌شود.

این مسئول بیان کرد: فرهنگ سازی در همراهی مردم و صنعتگران برای کاهش مصرف امری ضروری است و با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌های گروهی و صدا و سیما می‌توانیم شهروندان و بخش‌های صنعتی و دولتی را مجاب کنیم تا برای جلوگیری از خاموشی‌های بیشتر در فصل تابستان با خاموش کردن چراغ‌های اضافی و نیز خارج کردن سیستم‌های سرمایشی بویژه در ساعات بعدازظهر به مدیریت مصرف کمک کنند.

وی افزود: لازم است آیتم‌های تشویقی در رسانه‌ها اطلاع رسانی شود و انجام برخی کارهای ساده مانند جایگزین کردن کولرهای آبی به جای گازی، کنترل مصرف چیلرها، مراقبت در ادارات برای کنترل مصرف و خاموش کردن لامپ‌های اضافی و بهره‌گیری از نور طبیعی و پنجره‌ها توصیه شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری قزوین ابراز کرد: در حال حاضر استفاده از کولرهای گازی در ادارات ممنوع شده و لازم است  در دستگاه‌های اجرایی از ساعت ۱۲ تا ۲.۵ از ژنراتور استفاده شود که ما سوخت آن را تامین می‌کنیم.

وی ادامه داد: مقطع حساسی را در پیش داریم و در ماه‌های آینده نگران افزایش مصرف هستیم، باید برق مراکز حساس تامین شود و نیازمند میدیریت در این زمینه هستیم؛ زیرا خاموشی نقاط حساس و مهم از جمله بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و صدا وسیما می‌تواند هزینه‌های سنگینی را به استان تحمیل کند.

پیرمرادی گفت: با کاهش مصرف حداقل تا 20 درصد در ادارات و بخش خانگی می‌توانیم از پیک بار در تابستان عبور کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز