خبرگزاری کار ایران

قاسمی خبر داد؛

کتیبه‌های تاریخی دامغان به موزه تاریخ شهرستان منتقل شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۴۴۶۱

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان از انتقال کتیبه‌های تاریخی سنگی شهرستان دامغان، از مخزن اشیاء تاریخی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان به موزه تاریخ شهر دامغان خبر داد.

به‌گزارش ایلنا از سمنان، مهدی قاسمی بیان کرد: شش کتیبه سنگی تاریخی مربوط به شهرستان دامغان که در سال‌های گذشته با هدف حفظ و نگهداری، در مخزن اشیا تاریخی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان نگهداری می‌شد، به موزه دامغان منتقل شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان به آماده‌سازی زمینه نمایش این الواح سنگی در موزه تاریخ شهر دامغان اشاره کرد و افزود: این کتیبه‌های تاریخی شامل لوح سنگی مسجد قدیمی چشمه‌علی دامغان، سنگ قدیمی مربوط به امامزاده میر مطهر دشت‌بو و سنگ‌های مرمر تاریخی متعلق به چشمه‌علی دامغان است.

قاسمی با بیان اینکه خوش‌نویسی و کتیبه‌نگاری در ادوار گذشته، تأثیر شگرفی بر اندیشه‌ها و باورهای جوامع داشته، افزود: سنگ‌نوشته‌ها و کتیبه‌ها یکی از مهم‌ترین ابزار تبلیغی در ادوار مختلف تاریخی به شمار می‌رفته که در آن‌ها به مباحث فرهنگی چون مذهب، سیاست، اخلاق و نام افراد اشاره شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز