خبرگزاری کار ایران

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی:

طرح بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی شهر اراک اجرایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۴۴۴۵

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: اجرای طرح بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی شهر اراک کلید خورد که با این اقدام دغدغه‌های بهداشتی و تهدید سلامت شهروندان تا حد بسیاری کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی مصطفوی افزود: مدیریت پسماندهای عفونی و بیمارستانی به دلیل دارا بودن پتانسیل عفونت‌زایی و وجود آلاینده‌های خطرناک برای سلامت و بهداشت، دارای اهمیت است. بر این اساس توجه نکردن به کنترل اصولی این نوع پسماند در مراحل مختلف تولید، ذخیره سازی، جمع آوری، حمل و نقل و دفع نهایی، مشکلات مختلف محیط زیستی و سلامت را رقم می‌زند.

وی ادامه داد: با پیگیری‌ انجام شده و محوریت کارگروه مدیریت پسماند استان مرکزی، جمع‌آوری، حمل و بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی مراکز درمانی، مطب‌ها، کلینیک‌ها و درمانگاه‌های شهر اراک عملیاتی شده و تمامی بیمارستان‌های استان دارای دستگاه بی‌خطرساز پسماندهای عفونی (اتوکلاو) هستند.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: طبق پیگیری‌های لازم دستگاه‌های متولی، سیستم بی‌خطرساز مرکزی برای سترون کردن پسماندهای عفونی مراکز درمانی خصوصی شهر اراک در سایت دفع و دفن پسماند شهرداری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرایی شده و از این پس هیچ پسماند عفونی در اراک بدون بی‌خطرسازی دفع نمی‌شود.

مصطفوی تصریح کرد: لندفیل مهندسی پسماند عفونی در سایت دفع مواد زاید شهرداری اراک با ایجاد زیرساختهای فنی و ایزوله، از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری در مدار فعالیت قرار گرفته است. با این اقدامات مخاطرات این بخش تا حد بسیاری کاهش می یابد.

وی بیان داشت: روزانه حدود 5 تن پسماند عفونی در اراک تولید می‌شود که با بهره‌برداری از این 2 طرح مدیریت پسماند در شهر اراک، تمام پسماندهای عفونی به روش کاملا اصولی و طبق ضوابط مدیریت پسماندهای پزشکی و وابسته، بی‌خطر و مدیریت می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز