خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان خبر داد؛

اعطای ۴۳ میلیارد تومان تسهیلات به صنعتگران خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۴۳۸۳

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: بیش از ۴۳ میلیارد تومان تسهیلات در قالب ۱۰۰ طرح صنایع‌دستی و تسهیلات کرونایی در قالب ۸۲۴ طرح به صنعتگران استان خراسان رضوی طی یک‌سال گذشته اعطا شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد ابوالفضل مکرمی‌‌فر با اعلام این خبر افزود: این تسهیلات در قالب کمک‌های فنی اعتباری، اشتغال‌زایی‌ روستایی، اشتغال فراگیر، کمک‌های بلاعوض، تسهیلات کرونایی به هنرمندان حوزه صنایع دستی پرداخت شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: این میزان تسهیلات در راستای ایجاد اشتغال و حمایت از تولید کنندگان و رونق تولید صنایع دستی به فعالان صنایع دستی پرداخت شده است.

او تصریح کرد: صنعتگرانی که از تسهیلات ارائه شده بهره مند شده‌اند در رشته‌های تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، چرم، زیورآلات‌سنتی و ... فعالیت می‌کنند.

مکرمی‌فر اظهارکرد: تسهیلات اعطایی به صنعتگران و فعالان صنایع‌دستی استان از محل منابع مرکز توسعه کسب و کار، صندوق کار آفرینی امید، مشاغل خانگی و سامانه کارا بوده است که امیدواریم امسال همکاری بیشتری را از سوی نهادهای مرتبط با حوزه صنایع‌دستی شاهد باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با بیان این‌که در سال جاری تعداد بیشتری از صنعتگران صنایع‌دستی از حمایت‌های مالی بهره مند می‌شوند، افزود: رفع بخشی از مشکلات صنعتگران صنایع‌دستی استان با پرداخت تسهیلات امکان‌پذیر خواهد بود.

مکرمی‌فر با اشاره به این‌که امیدواریم با رشد و توسعه صنایع‌دستی گام‌های موثری برای ایجاد فرصت‌های شغلی برداشته شود، گفت: هنگامی که این صنعت رو به رشد، جایگاه واقعی خود را در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیدا کند آنگاه می‌توان به عنوان محور توسعه استان از آن بهره‌مند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز