خبرگزاری کار ایران

تصویب بیش از ۷۰ مصوبه در سفر استاندار به قوچان /کمک ۶ میلیارد ریالی دولت به شهرهای جدیدالتأسیس

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۴۲۸۳

استاندار خراسان رضوی از کمک ۶ میلیارد ریالی دولت برای شهرهای جدیدالتأسیس در تقسیمات اخیر کشوری که برای تأسیس شهرداری‌ها و کمک به توسعه شهری طی روزهای آینده واریز می‌شود،خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدصادق معتمدیان در جلسه جمع‌بندی سفر خود به شهرستان قوچان در جمع مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات فرمانداری از ارتقای ساختار استان با افزایش چند بخش در آن طی ماه‌های اخیر خبرداد و اعلام کرد : در این میان بیشترین سهم در استان مربوط به قوچان با ۲ بخش جدید و ۲ شهر جدید بود و یک شهر دیگر نیز در انتظار مصوبه هیئت دولت است. 

وی با بیان این مطلب که بیمه روستاییان و عشایر یکی از اقدامات مفید در سال‌های گذشته است که تا حدودی در قوچان مغفول مانده، افزود: در این زمینه بررسی‌ها و پیگیری لازم انجام شود تا جمعیت قابل‌توجهی از روستائیان و عشایر این خطه بتواند از عواید بیمه استفاده کنند. 

استاندار خراسان رضوی همچنین به یکی از اقدامات خوب در هفته‌های گذشته، اشاره کرد و گفت: این اقدام تصویب دو منطقه ویژه اقتصادی قوچان و خواف در خراسان رضوی با مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است که توسط ریاست‌جمهور ابلاغ شد و نیازمند تمرکز معاونت اقتصادی و عمرانی و نماینده مردم این دو شهرستان در مجلس شورای اسلامی برای آغاز عملیات اجرایی آن است تا در گام دودم به دنبال تعیین سرمایه‌گذار باشیم. 

وی با تاکید بر این که دیپلماسی منطقه‌ای و ملی برای رفع مشکلات مرز باجگیران فعال‌شده، خاطر نشان کرد :نیاز است راهداری با ایجاد تونل ضدعفونی همچون مرز سرخس شرایط بهتری را در این نقطه صفر مرزی به وجود آورد تا بعداً در اجلاس کمیسیون عالی مشترک بین ترکمنستان و ایران این مسئله مطرح و در مرحله اول بازگشایی این مرز را داشته باشیم.

معتمدیان هدف اصلی سفرهای شهرستانی خود را، دیدار با چهره به چهره با مردم و اطلاع از مشکلات آنان دانست و اظهار کرد: با توجه به تجربه‌های خوبی که در سفرهای گذشته داشتیم در این برنامه‌ها پتانسیل منطقه مورد ارزیابی قرارگرفته و هم‌افزایی و هماهنگی بین دستگاه‌ها نیز انجام می‌شود.

وی با اشاره به این نکته که قبل از سفر تیم‌های کارشناسی با حضور در شهرستان‌ها مشکلات را احصا می‌کنند، اضافه کرد:مطالبات در استان کارشناسی شده و برنامه‌ها تدوین می‌شود تا در سفرها و جلسات جمع‌بندی بر اساس همین کارشناسی مصوبات برای دستگاه‌ها مصوب شود . 

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: مصوبات سفرهای شهرستانی به‌عنوان نقشه راهی برای توسعه همه‌جانبه شهرستان بوده که برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت ، میان‌مدت و باند مدت را در دل خود جا دارد و مورد وفاق و اجماع مردم و مسئولان بوده است. 

وی با تاکید بر اینکه مصوبات سفر در اختیار مردم نیز قرار می‌گیرد تا با حقوق خود که مبنای فنی و کارشناسی داشته و قابلیت اجرایی نیز دارد آشنا شوند، تصریح کرد: خروجی سفر به شهرستان قوچان تصویب بیش از ۷۰ مصوبه بود که در آن پیشران‌های شهرستان در بخش‌های گردشگری، کشاورزی و صنعت مدنظر قرارگرفته است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز