خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان عنوان کرد؛

ضرورت بهره‌گیری از خدمات مشاوره‌ای در مراکز صنعتی استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۴۱۲۱

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: باتوجه به صنعتی بودن استان قزوین شناخت دقیق و مناسب‌تر از وضعیت روانشناختی و اجتماعی محیط کار و فرهنگ سازی بهره‌گیری از خدمات مشاوره‌ای در میان کارکنان مراکز صنعتی و تولیدی امری ضروری بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، رضا گروسی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه ادره کل تعاون با شورای روانشناسی گفت: این تفاهم‌نامه به منظور ارتقای سلامت کارکنان و محیط‌های کار با تاکید بر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و روانی جامعه کار و تولید، تسهیل در دریافت خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی برای کارگران و خانواده آنان و فرهنگ سازی بهره‌گیری از خدمات مشاوره ای در جامعه کار و تلاش استان منعقد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین ادامه داد: کارگران در واحدهای تولیدی و صنعتی استان با فشارها و استرس‌های کاری و روانی زیادی مواجه می‌شوند که می‌توان با بهره گیری از خدمات مشاوره‌ای برای ارتقای سلامت روان در گروه‌های هدف، تقویت عوامل محافظتی موثر در کاهش بروز آسیب‌های اجتماعی و افزایش رفاه اجتماعی اقدام کرد.

وی ابراز کرد: قزوین یکی از استان‌های صنعتی کشور است و روزانه با چالش‌های متعددی در بخش کارگری و کارفرمایی مواجه است؛ بنابراین شناخت دقیق و مناسب‌تر از وضعیت روانشناختی و اجتماعی محیط کار و فرهنگ سازی بهره‌گیری از خدمات مشاوره‌ای در میان کارکنان مراکز صنعتی و تولیدی استان ضروری بود.

این مسئول افزود: با انعقاد این تفاهم نامه به دنبال تسهیلگری در دریافت خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی برای کارگران و خانواده آنان هستیم و برگزاری همایش، نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی با موضوع آسیب‌های اجتماعی و روانی جامعه کار و تولید استان و انجام پژوهش‌های علمی و کاربردی در زمینه مسائل روانی، اجتماعی و شغلی محیط کار را نیز پیگیری می‌کنیم.

گروسی گفت: بسیاری از کارگران و فعالان عرصه کار و تولید استان با افزایش فشارهای روانی در معرض استرس، پرخاشگری و اعتیاد در محیط های کارگری قرار می‌گیرند که استفاده از خدمات مشاوره‌ای برای مقابله با فشارهای روانی ناشی از کار و کاهش آسیب‌های اجتماعی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز