خبرگزاری کار ایران

آغاز آیین عملیات اجرایی طرح نگهداشت تولید سه میدان گازی در جنوب استان فارس

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۸۶۸

هم اکنون و به صورت ویدئو کنفرانس باحضور وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس، آیین آغاز عملیات اجرایی طرح نگهداشت تولید گاز میدان‌های هما، وراوی و تابناک در جنوب فارس و همچنین امضای تفاهمنامه اجرای مطالعات توسعه میدان آزادگان بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی در حال برگزاری است.

به گزارش دریافتی ایلنا از روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران،  ظهر امروز (دهم خرداد) عملیات اجرایی طرح نگهداشت تولید گاز میدان‌های هما، وراوی و تابناک در حوزه عملیاتی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران آغاز شد.

میدان‌های هما، وراوی و تابناک در منطقه عملیاتی پارسیان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در مجاورت شهرهای پارسیان، لامرد، خنج و مهر قرار دارد.

با توجه به سیاست‌های وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران برای توسعه میادین مشترک با استفاده از ظرفیت شرکت‌های ایرانی، سه تفاهمنامه مجزا برای اجرای مطالعات توسعه میدان آزادگان امضا می‌شود.

این سه تفاهم‌نامه بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌ توسعه نفت و گاز پرشیا برای مطالعه توسعه بخش شمالی میدان آزادگان، شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های پتروپارس و توسعه پترو ایران برای مطالعه توسعه بخش مرکزی میدان آزادگان و شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های گسترش انرژی پاسارگاد و شرکت انرژی دانا برای مطالعه توسعه بخش جنوبی میدان آزادگان منعقد می‌شود.

در صورتی که این مطالعات در نهایت منجر به عقد قرارداد و اجرای پروژه‌ها شود، ضمن افزایش ظرفیت تولید نفت خام کشور و حفظ سرمایه ملی در میدان‌های مشترک، سبب رونق تولید داخلی و ایجاد اشتغال گسترده در استان خوزستان شده و بازار کار مناسبی به وجود خواهد آمد.

میدان نفتی آزادگان به عنوان مهمترین میدان مشترک منطقه غرب کارون با وسعت ۱۵۰۰ کیلومتر مربع در مجاورت مرز عراق و در‌ حدود ۸۰ کیلومتری غرب اهواز واقع شده است. نفت درجای این میدان در حدود ۳۲ میلیارد بشکه نفت در جای تخمین زده می‌شود و با میدان مجنون عراق مشترک است.

این مراسم امروز-دوشنبه ۱۰ خرداد -  ساعت ۱۱ از سامانه‌های live.nioc.ir و live.shana.ir وlive.mop.ir به صورت زنده پخش شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز