خبرگزاری کار ایران

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس:

سهم صادرات استان در بازار کشور عراق در خور فارس نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۷۵۴

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس گفت: در حال حاضر سهم صادرات استان در بازار کشور عراق در خور فارس نیست و تلاش ما این است که تجار و بازرگانان ما با دغدغه کمتری در بازار کشور سوریه به ویژه در مناقصات این کشور حضور داشته باشند.

به گزارش ایلنا امید ماهرانی در وبینار بررسی فرصت‌های تجاری و آشنایی با بازار سوریه، با اشاره به اینکه بازار کشور سوریه یکی از ۱۵ بازار هدف صادراتی فارس است، گفت: حضور با ثبات کالاها و محصولات استان در بازارهای هدف صادراتی استان از جمله بازار کشور سوریه را به صورت زیر ساختی و با جدیت دنبال می‌کنیم.

او افزود: از سال ۹۸ حضور تجار و بازرگانان فارس در بازار کشور سوریه در دستور کار قرار گرفت و جلسات خوبی در این زمینه برگزار شد و بازرگانان فارس با پتانسیل‌های این بازار آشنا شدند.

ماهرانی ادامه داد: از مزیت‌های استان فارس برای افزایش صادرات به کشور سوریه کالاهای بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی، خدمات فنی مهندسی، ساختمان سازی و مصالح ساختمان، نفت و سیمان است که می‌توانیم شرکت‌ها و فعالان اقتصادی قوی از فارس را ساماندهی و در این کشور مستقر شوند.

او با اشاره به مزیت‌های صادراتی کالاهای استان فارس اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های میدانی و نیازسنجی‌های انجام شده بازار سوریه محصولات دیگری به ویژه در حوزه توریست درمانی و گردشگری نیاز دارد که فعالان اقتصادی استان فارس می‌توانند در این زمینه‌ها نیز خدمات با کیفیتی را ارائه دهند و جایگاه خوبی در بازار سوریه داشته باشند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: تلاش می‌کنیم لیست مشخصی از کالاها و صنایع فارس برای حضور در بازار کشور سوریه را آماده سازی کنیم و به صورت ماهیانه جلسات انلاین با هدف بررسی دقیق و تخصصی هر یک از کالاهای فارس در بازار این کشور را با حضور کارشناسان اتاق مشترک ایران و سوریه، مرکز تجارت ایرانیان در سوریه و جلسات  B TO B  با تجار و بازرگانان دو طرف برگزار کنیم.

ماهرانی عنوان کرد: در بحث تقویت و افزایش مراودات اقتصادی فارس با کشور سوریه دو موضوع مراودات مالی و برگشت ارز حاصل از صادرات و راهکارهای عملیاتی آن و وجود ضمانت نامه و بیمه‌های مورد نیاز از خواسته‌های مد نظر فعالان اقتصادی استان است.

سکینه سیاحی، رئیس صندوق توسعه صادرات فارس نیز در ادامه این وبینار گفت: با توجه به رابطه سیاسی مناسب ایران و سوریه انتظار می‌رود پروتکل‌هایی برای تسهیل صادرات و واردات، امتیازها یا تعرفه‌های ویژه گمرکی و شرایط ورود کالاهای ایرانی و بلعکس بین دو کشور منعقد شود.

محمد دانش نیا، رئیس اداره خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس هم گفت: یکی از موضوع مهم برای حضور شرکت‌ها و فعالان اقتصادی استان فارس در بازار کشور سوریه، بیمه و ضمانت نامه‌های صادراتی لازم است که جزییات این مهم باید به دقت بررسی شود.

دانش‌نیا افزود: در حوزه گردشگری و خدمات تلاش شده زیرساخت‌هایی برای ارائه خدمات به کشورهای دیگر ایجاد شود که بعد از عبور از بیماری کرونا، استان فارس زمینه خوبی برای پذیرش گردشگران خارجی دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز