خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خبر داد:

رشد 55 درصدی تولید گوشت قرمز در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۵۲۹

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تولید گوشت قرمز در کشتارگاه‌های دام استان مرکزی نسبت به مدت مشابه گذشته 55 درصد افزایش یافته است. در سال جاری 1960 تن گوشت قرمز در کشتارگاه‌های دام استان مرکزی تولید شد، در حالیکه میزان تولید این محصول در مدت مشابه سال گذشته 1007 تن بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن شانقی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 40 هزار و 312 رأس دام در کشتارگاه‌های دام استان مرکزی کشتار شد، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته 26 هزار و 199 رأس دام در کشتارگاه‌های این استان کشتار شده است. این میزان کشتار در سال جاری رشد 53 درصدی این شاخص را نشان می دهد.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون 146 رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های دام استان مرکزی به دلیل لاغری و بیماری‌های مختلف از چرخه مصرف انسانی خارج شده‌ است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی اظهار داشت: در بازه زمانی ابتدای سال جاری تاکنون 5 میلیون و 750 هزار قطعه طیور در کشتارگاه‌های طیور استان مرکزی کشتار شده که به واسطه این کشتارها 12 هزار و 48 تن گوشت سفید در این واحدها تولید شده است. همچنین 57 هزار و 42 قطعه طیور غیر قابل مصرف در کشتارگاه‌های استان مرکزی ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

شانقی تصریح کرد: در سال جاری 17 هزار و 269 مورد بازدید بهداشتی از واحدهای تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی استان مرکزی انجام شده و در این بازدیدها 245 مورد نمونه برداری از فرآورده‌های خام دامی انجام شد که به این واسطه 35 واحد متخلف شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند. همچنین 13 هزار و 867 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در این بازدیدها ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز