خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اعلام کرد؛

تشکیل تیم‌های واکنش سریع در مناطق حفاظتی محیط زیست استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۴۸۳

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: تیم‌های واکنش سریع با هدف پیشگیری و مهار آتش‌سوزی‌های احتمالی در مناطق تحت حفاظت محیط زیست این استان تشکیل شد و آمادگی حضور بهنگام آنها در زمان بروز حریق وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس جودکی افزود: این تیم‌ها به منظور پیشگیری، آمادگی و مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی در مناطق تحت مدیریت نیروهای یگان حفاظت در قالب 11 تیم متشکل از محیط‌بانان تشکیل شده و در آماده باش کامل هستند.

وی ادامه داد: در این راستا  محیط‌بانان مجهز به وسایل حفاظت فردی اطفای حریق و سایر تجهیزات و ملزومات لازم از جمله دستگاه روت فایر، دمنده، فلکسی پک و آتش‌کوب شده‌اند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون هیچ موردی از آتش‌سوزی در مناطق چهارگانه این استان رخ نداده است، اما آمادگی نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در مقایسه با سال‌های گذشته برای بروز احتمالی حریق در عرصه های طبیعی افزایش یافته است.

جودکی تصریح کرد: در صورت بروز هرگونه آتش‌سوزی در مناطق حفاظت شده موضوع را در کمترین زمان ممکن با شماره تلفن 1540 اداره کل حفاظت محیط زیست استان و یا ادارات شهرستان گزارش دهند.

استان مرکزی خاستگاه سوم کشور در حوزه تنوع زیستی است. این استان یکی از مناطق برخوردار طبیعی در امتداد زاگرس است که انواع مناطق زیستگاهی تالابی، کویر، کوهستانی، دشت و غیره را در خود دارد و بر اساس آخرین مطالعات انجام شده تاکنون 363 گونه جانوری شامل 53 گونه پستاندار، 205 گونه پرنده، 54 گونه خزنده، 20 گونه دوزیست، 17 گونه آبزی و 1336 گونه گیاهی در آن شناسایی شده است.

12.25 درصد از مساحت استان مرکزی در قالب 11 منطقه تحت مدیریت محیط زیستی به ثبت رسیده که این مناطق از بهترین زیستگاه‌ها و پناهگاه‌های حیات وحش کشور محسوب می‌شوند. مناطق تحت حمایت استان مرکزی شامل 2 منطقه حفاظت شده 70 قله اراک و الوند خمین، 2 پناهگاه حیات وحش راسوند شازند و جاسب دلیجان، مناطق شکار ممنوع بازرجان تفرش، کلاهه آشتیان، چال خاتون شازند، پلنگاب خنداب، خرقان زرندیه و تالاب میقان و اثر طبیعی ملی غار نخجیر است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز