خبرگزاری کار ایران

تمام دانش آموزان مدارس استثنایی قزوین از تبلت بهره‌مند شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۴۱۷

رئیس اداره آموزش‌ و پرورش استثنایی قزوین گفت: در اجرای طرح هدایت "هر دانش آموز یک تبلت، هر تبلت یک کلاس" ۱۰۰ درصد نیاز دانش آموزان مدارس استثنایی و ۴۲ درصد نیاز دانش آموزان تلفیقی‌-‌فراگیر استان قزوین پوشش داده‌شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، معرفت الله احمدی با اشاره به توزیع تبلت برای دانش آموزان گفت: در اجرای طرح هدایت "هر دانش آموز یک تبلت، هر تبلت یک کلاس" 100 درصد نیاز دانش آموزان مدارس استثنایی و ۴۲ درصد نیاز دانش آموزان تلفیقی‌-‌فراگیر استان قزوین پوشش داده‌شده است.

رئیس اداره آموزش‌ و پرورش استثنایی قزوین ادامه داد: تاکنون تعداد ۱۲۳ دستگاه تبلت از محل اعتبارات تخصیصی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، ۵۱ دستگاه توسط خیرین نیک اندیش، ۳۳ دستگاه توسط استانداری قزوین و ۴۰ دستگاه توسط مرکز آمار ایران تهیه و اهداء شده است.

وی ابراز کرد: ۲ هزار و ۴۵۰ دانش آموز با نیازهای ویژه و تلفیقی در استان قزوین مشغول تحصیل هستند و از این تعداد یک هزار و ۷۰ دانش‌آموز با نیازهای ویژه ذهنی، شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی، چند معلولیتی و اوتیسم در مدارس استثنایی مشغول به تحصیلند که به دلیل شرایط خاص کرونا، این مدارس بصورت غیرحضوری و حضوری  فعال هستند.

این مسئول افزود: هم اکنون یک هزار و ۳۸۰ دانش‌آموز تلفیقی‌-‌فراگیر با معلولیت شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی و اوتیسم باهوش معمولی در مدارس عادی تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۷۰ نفر فاقد تبلت و گوشی هوشمند هستند و طریق خیران خارج از کشور این تعداد تأمین شود.

رئیس اداره آموزش‌ و پرورش استثنایی قزوین عنوان کرد: خوشبختانه امسال هیچ دانش آموز بازمانده از تحصیل نداشتیم و پوشش ۱۰۰ درصدی تحصیلی دانش آموزان را نیز داشته‌ایم.

احمدی گفت: خانواده‌ها هیچ‌گونه نگرانی در مورد برگزاری امتحانات نهایی نداشته باشند، امتحانات درسالن‌های بزرگ و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز