خبرگزاری کار ایران

فعالیت حضوری کتابخانه‌های همدان از سر گرفته شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۴۰۰

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان از آغاز ارائه خدمات حضوری کتابخانه‌های عمومی در هشت شهرستان نارنجی این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از همدان، عاطفه زارعی اعلام کرد: بر اساس ابلاغ جدید معاونت توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی و با تمهیدات اندیشیده شده، فعالیت حضوری کتابخانه‌های عمومی علاوه بر شهرهای زرد و آبی در شهرستان‌های نارنجی نیز آغاز شد.

وی عنوان کرد: ارائه خدمات امانت منابع با رعایت همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا در این کتابخانه‌ها صورت می‌گیرد اما سالن‌های مطالعه همچنان تعطیل است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان خاطرنشان کرد: در شرایط حاضر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از تجمع افراد در لابی، راهروهای مخازن، مقابل میز امانت و محوطه کتابخانه الزامی بوده و با جدیت اجرا می‌شود.

زارعی با اشاره به تغییر وضعیت شهرستان اسدآباد و فامنین از نارنجی به زرد افزود: سالن های مطالعه کتابخانه های عمومی سطح این شهرستان ها براساس بخشنامه های ابلاغی از روز گذشته با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به صورت محدود فعالیت حضوری خود را از سرگرفت.

وی اظهار داشت: ضدعفونی فضای کتابخانه، وجود قفسه برای قرنطینه یک هفته‌ای کتاب‌های تحویل‌ گرفته از اعضا، تمدید خودکار کارت‌های عضویت، بخشودگی جرایم در صورت بازگشت کتاب، افزایش مدت امانت کتاب به یک ماه، تعطیلی بخش نشریات، کودک و مرجع و خدمات مجازی و غیرحضوری از اقدامات کتابخانه‌های عمومی استان همدان در ایام شیوع کرونا است.

زارعی از اهدای بیش از ۵۰۰ جلد کتاب توسط شهروندان و دوستداران کتاب به کتابخانه های عمومی شهرستان اسدآباد از ابتدای سال تاکنون خبر داد و عنوان کرد: در ۲ ماه ابتدای امسال بیش از ۱۱۰ برنامه فرهنگی در فضای مجازی توسط اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان برگزار شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز