خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین خبرداد:

کاهش مبتلایان به کرونا در استان قزوین/۷۰ هزار دوز واکسن در استان تزریق شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۳۹۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: بالغ بر ۷۰ هزار واکسن علیه ویروس کرونا تزریق شده است و با توجه به استفاده از فضای نمایشگاه بین الملل، ظرفیت تزریق ۱۰ هزار واکسن را در روز داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، پیمان نامدار با اعلام این خبر گفت: روند واکسیناسیون بسیار مطلوب بوده و موجب کاهش ۴۰ درصدی بیماران در استان شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: قزوین جزو استان‌هایی ست که بیشترین سهمیه واکسن خود را تزریق کرده است.

نامدار اظهار کرد: بالغ بر ۷۰ هزار واکسن علیه ویروس کرونا تزریق شده است و با توجه به استفاده از فضای نمایشگاه بین الملل، ظرفیت تزریق ۱۰ هزار واکسن را در روز داریم.

وی ادامه داد: واکسن بخارات هندی، استرازنیکا و سینوفارم از جمله واکسن‌های دریافتی استان قزوین بوده که بیشتر برای سالمندان و بیماران خاص تزریق شده است.

این مسئول تصریح کرد: شهر‌های آوج و البرز دو شهرستان زرد استان هستند که بر اثر مدیریت صحیح فرمانداران به وضعیت مطلوب رسیده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: سرعت نزول ویروس کرونا در استان قزوین، نسبت به چند هفته اخیر خوب بوده است و در حال حاضر ۲۸۵ بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستند و به زودی بیمارستان بوعلی تنها مرکز خدمات درمانی در بخش کرونا می‌شود.

نامدار با اشاره به اینکه میزان فوتی‌های استان از عدد دو رقمی خارج شده است، تصریح کرد: استان پس از گذر از روز‌های سخت کرونایی، در چند روز گذشته یک روز بدون فوتی را تجربه کرد و با سرعتی که پیش بینی شده در کمتر از دو هفته دیگر، تمام شهرستان‌های استان در رنگ بندی زرد قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: خانم‌های خانه دار با ۴۲ درصد، کارمندان و کارگران با ۱۴ درصد و بازنشستگان با ۶ درصد ابتلا همچنان بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در استان قزوین دارند.

نامدار خاطرنشان کرد: سامانه مراقبت در منزل، یکی از موفق‌ترین طرح‌هایی است که توسط اساتید دانشگاه علوم پزشکی قزوین راه اندازی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: این طرح، هم اکنون به صورت کشوری در حال ارائه خدمات است و تعرفه آن نیز با تصویب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بصورت دولتی خواهد بود.

نامدار تصریح کرد: مبارزه با کرونا یکی از مصادیقی بود که نشان داد اساتید دانشگاه و کادر بهداشت و درمان، به خوبی آموخته اند که در سختی ها، چگونه سربلند و پُرافتخار عمل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز