خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری فارس:

جای تعجب دارد کسانی که نمک‌گیر انقلاب هستند، مردم را به تحریم انتخابات دعوت می‌کنند/شورای نگهبان به وظیفه خود عمل کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۰۹۲

عضو هیأت نظارت استان و رئیس کل دادگستری فارس، با اشاره به وصیت‌نامه امام راحل و توصیه اکید رهبر انقلاب مبنی بر شرکت در انتخابات از اظهارنظر برخی از افراد انتقاد کرد و گفت: جای تعجب دارد کسانی که نمک انقلاب می‌خورند اما مردم را به تحریم انتخابات دعوت می‌کنند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دفتر نظارت استان فارس، حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی در دومین همایش منطقه ای روسا و اعضای هیات های نظارت شهرستان ها و بخش های استان فارس افزود: در قضیه تأیید صلاحیت ها، شورای نگهبان به وظیفه خود عمل کرده است اما عده ای معترض شدند و سئوال اینجاست  مگر شورای نگهبان نماینده احزاب سیاسی است که هرچه احزاب دلشان خواست تصمیم بگیرند. در این شورا فقها و حقوقدانان خبره قرار دارند که قانون را رعایت کنند و نمی توان به هرچه که باب میل‌مان نبود، اهانت کرد.

موسوی با بیان اینکه شورای نگهبان از اول مورد هجمه بوده است، گفت: بدخواهان و کسانی که خودشان مدتها در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت داشتند، اگر خطا کردند، تأیید نشده و از مدار خارج شدند لذا شورای نگهبان در بحث تأیید صلاحیت ها به وظایف خود عمل کرده است و اگر عمل نمی کرد جای تعجب بود.

رئیس کل دادگستری فارس با تأکید بر اینکه متشرع ترین افراد در شورای نگهبان قرار دارند چنانچه حتی مخالفان نظام هم اقرار می کنند که اعضای شورای نگهبان دین خود را به دنیای دیگران نمی فروشند، از مواضع این شورا قدردانی کرد و گفت: اقدام شورای نگهبان واقعاً دل کسانی که دل در گرو انقلاب دارند را خوشحال کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وظایف دادگستری فارس در بحث انتخابات اشاره کرد و گفت: قوه قضائیه و به تبع آن دادگستری فارس مطابق بند 5 اصل 156 قانون اساسی وظیفه پیشگیری از جرم را به عهده دارد البته در انتخابات از همان ابتدای کار در تأیید صلاحیت های کاندیدای انتخابات شوراهای شهر و روستا ورود داشته است و تا روز شمارش آرا و اعلام نتایج هم در کنار دست اندرکار انتخابات هستیم و در روند انتخابات هم مسئولیت داریم اما عمده وظیفه ما پیشگیری از وقوع جرم است.

موسوی با بیان اینکه جلسات شورای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در استان فارس از بهمن ماه سال گذشته آغاز به کار کرده است که تاکنون 89 جلسه آن برگزار شده و 402 مصوبه هم داشته است، گفت: در این مدت تاکنون به 200 نفر تذکر داده ایم.

رئیس کل دادگستری فارس با ذکر این نکته که رویکرد ما این است که با تذکر بسیاری از قضایا را رفع کنیم و خیلی مشتاق به تشکیل پرونده قضایی نیستیم، گفت: انتخابات مجلس گذشته حدود 6 هزار تذکر به افرادی که قصد داشتند کاندید شوند، داده ایم اما به طور کلی تلاش می کنیم تا با تذکر موضوعات را تمام کنیم و منتهی به تشکیل پرونده نشود.

وی از فعالیت شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در تمام شهرستان ها، دادسراها، دادگاه ها و شوراهای حل اختلاف استان خبر داد و گفت: در روز انتخابات قضات ما مانند ادوار مختلف در دفتر شورای نگهبان حاضر می شوند که مسائل آنی و لحظه ای اگر موضوعی باشد منعکس کنند.

موسوی با بیان اینکه تعامل بسیار خوبی با تمام اعضای شورای تأمین، استانداری، فرمانداری ها، نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و نیروی انتظایم داریم، گفت: بنای کسی در استان فارس اخلال در روند انتخابات نیست و همگی هدفشان برگزاری انتخابات سالم، پرشور و رقابتی است.

رئیس کل دادگستری فارس همچنین گفت: در روایات تفأل به خیر داریم و در بحث مشارکت در انتخابات هم چنین نیتی داشته باشیم که به یاری خدا مردم در روز 28 خردادماه حضور پرشوری در انتخابات خواهند داشت تا بهترین گزینه ای که بتواند به مردم خدمت کند انتخاب شود.

وی بر لزوم توجه به فضای مجازی تأکید کرد و افزود: فضای مجازی کمی افسارگسیخته است و نیروی انتظامی باید فعالیت ها را در زمینه انتخابات رصد کند؛ البته تاکنون 80 ادمین فضای مجازی که مردم را به عدم مشارکت در انتخابات می کردند را در استان شناسایی کردیم و به تخلفات آنها رسیدگی خواهیم کرد.

رصد دقیق فعالیت های انتخاباتی

موسوی با تأکید بر اینکه با تمام کسانی که مردم را در فضای مجازی یا حقیقی به تحریم و عدم شرکت در انتخابات دعوت کنند برخورد خواهیم کرد، گفت: به طور کلی در استان فارس امنیت کامل و پایداری برقرار است و این امنیت را فدای هیچکس و هیچ شخص و نهادی نمی کنیم و امیدواریم تا آخرین روز مردم بدون هیچ دغدغه ای پای صندوق ها بیایند.

رئیس کل دادگستری فارس همچنین به شرایط شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: در تمام دنیا انتخابات در این شرایط برگزار شده است لذا ما هم به یاری خدا با حفظ پروتکل های بهداشتی، تمهیداتی را خواهیم اندیشید تا پرشورترین انتخابات را داشته باشیم.

وی با ذکر این نکته که تاکنون پرونده تخلف انتخاباتی در دادگستری استان تشکیل نشده است و اگر هم تشکیل شود با قاطعیت برخورد می کنیم، گفت: انتخابات پیش رو، مجازی ترین انتخابات پس از انقلاب است لذا همه کمک کنیم تا انتخابات پرشوری را برگزار کنیم.

موسوی با تصریح اینکه همه در فضای مجازی فعال هستند، تأکید کرد: نباید خودمان را در این فضا کنار بکشیم. البته نمی خواهیم له یا علیه کسی کار کنیم اما باید در فضای مجازی حضوری فعال داشته و مردم را تشویق به مشارکت حداکثری کنیم تا آن چیزی که مدنظر رهبری است یعنی حضور حداکثری در 28 خردادماه محقق شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز